سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

جریان شناسی

جریان شناسی سیاسی فرهنگی ایران

جریان شبه مذهبی: سازمان مجاهدین خلق (منافقین)

(قسمت دوم)

 

از عمده فعالیت های جریان شبه مذهبی سازمان مجاهدین خلق چاپ نشریاتی چون نشریه خبری سازمان مجاهدین، جنگل و پیام مجاهد و نیز جزوات شناخت، تکامل، اقتصاد به زبان ساده و ... با آموزش برخی اعضا در اردوگاه های چریکی الفتح در لبنان و سوریه، بهره گیری از شیوه مبارزه مسلحانه  و جنگ چریکی شهری با ایجاد انفجار در برخی پایگاه های نظامی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ترور برخی از مهره های رژیم پهلوی و آمریکا در ایران می باشد.

 

از مهمترین انشعاب های سازمان مجاهدین خلق، انشعاب میثمی در سال 56 در زندان بود. او به همراه سید مهدی غنی، مسعود حقگو، محمد توکل و پرویز یعقوبی نهضت مجاهدین خلق را ایجاد کردند. همچنین انشعاب پیکاری ها در پاییز 1357 توسط حسن روحانی، تقی شهرام، تراب حق شناس، تشید و ... سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر را تاسیس کردند.

 

از مهمترین دلایل شکست سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، عدم پایگاه و مقبولیت مردمی، برملا شدن ماهیت ایدئولوژی مارکسیستی، فساد اخلاقی رهبران سازمان، اختلافات داخلی و تصفیه های خونین درون سازمانی و انشعاب های پیاپی و گوناگون، وابستگی به قدرتهای غربی، عدم همکاری نیروهای اسلامی با سازمان و ... بود. که از سال 1355 دیگر عملا سازمانی وجود نداشت. سازماندهی جدید سازمان مجاهدین خلق با آزادی اعضای زندانی آغاز شد. مسعود رجوی و همسرش اشرف و موسی خیابانی جزو آخرین گروه زندانیان سیاسی بودند که در آخر دی 1357 آزاد شدند.

 

سازمان مجاهدین خلق پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سازماندهی «میلیشیا (شاخه نظامی سازمان)» به رهبری مسعود رجوی و به دلیل برداشت های انحرافی و التقاطی از اسلام، قدرت طلبی، انحراف ایدئولوژیک به سمت سوسیالیسم و تفکرات التقاطی، در 30 خرداد 1360 وارد جنگ علیه جمهوری اسلامی شد.

 

شهادت هزاران تن از مردم و مسئولان ایران و برپایی حادثه عظیم انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 تن از یاران انقلاب و به ویژه آیت الله بهشتی، انفجار دفتر ریاست جمهوری، جاسوسی و حضور در ارتش عراق در جنگ تحمیلی، طراحی عملیات هایی چون فروغ جاویدان، چلچراغ برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، گوشه ای از اقدامات خصمانه و خیانت بار آنها بوده است.

 

به رغم درج نام گروهک منافقین در لیست گروه های تروریستی، هموراه آنان مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی بوده اند. در چند سال اخیر منافقین با جاسوسی به نفع دشمن و پخش شایعاتی کذب علیه نظام جمهوری اسلامی خصوصا موضوع هسته ای، بیشترین خیانت را به ملت ایران نموده اند. در شرایط فعلی با خارج شدن رهبران منافقین از عراق و اعزام به کشورهای دیگر، درصددند تا پس از حذف نام آنها از لیست سیاه، نوکری بیشتری را به غرب با عملیات های جاسوسی، ترور دانشمندان هسته ای و ... نشان دهند.

منبع: جریان شناسی سیاسی فرهنگی ایران: رمضان شعبانی سارویی

 

 

سیر مطالعاتی پیشنهادی:

سیر مطالعاتی جریان شناسی

سیر مطالعاتی عرفان های نوظهور

سیر مطالعاتی تاریخ غرب

 

مطالب پیشنهادی:

جریان شناسی: جریان شناسی سیاسی فرهنگی ایران: جریان شبه مذهبی: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) (قسمت اول)

جیش العدل در ایران، داعش در عراق: مقایسه عقاید و اهداف

چرا بلوک کشورهای مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی شکل نمی گیرد؟

مسیحیت در خدمت سیاست غرب

تروریسم حکومت ترس و مرگ

آمریکا شناسی: احزاب سیاسی آمریکا: علل افول احزاب سیاسی آمریکا

عرفان های نوظهور و فرقه های کاذب: خداشناسی غلط و روابط نامشروع جنسی

نفوذ: جناح گرایی راهی برای نفوذ (قسمت اول)

نفوذ: جناح گرایی راهی برای نفوذ (قسمت دوم)

میرزا ملکم خان را بیشتر بشناسید: میرزا ملکم خان های زمان ما چه کسانی هستند؟

رسالت و نبوت در نظر آخوند زاده

 

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۱)

متشکرم و خدا قوت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">