سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

عرفان های نوظهور و فرقه های کاذب

نشانه های عرفان ها و فرقه های انحرافی

خداشناسی غلط و روابط نامشروع جنسی

(قسمت دوم)

 

 نشانه های شناخت عرفان های کاذب و معنویت گرایی دروغین که گاه در قالب یک فرقه و جریان اجتماعی و شبه دینی ظهور و بروز دارد، به شرح زیر است:

 

1 :: خداشناسی غلط

 

اساس عرفان صحیح اسلامی و قرآنی بر متعالی بودن و منزه بودن خداوند از هر گونه شبیه و نظیر و حلول کردن در جهان و انسان و برتر بودن از هر وهم و گمان است.

 

سنخ وجودی خداوند به عنوان خالق هستی با سنخ وجودی مخلوقات در کنه و ذات متفاوت است و هیچ سنخیت و مشاهبتی بین این دو وجود و موجود نیست. اهل بیت (ع) کسانی را که به آنها نسبت الوهیت و خدایی می دادند مورد لعن و نفرین قرار می دادند و تاکید می کردند آنها بندگان خدا هستند و خداوند متعالی و منزه از آن است که شریک داشته باشد و یا در موجود و مخلوقی حلول کند و یا ذاتش با او متحد شود.

 

رهبران و سازندگان بسیاری از فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب، برای فریب دادن پیروان خود و وادار کردن آنها به تسلیم در برابر خود، ادعای خدایی و یا اتحاد با ذات خداوند و یا حلول خداوند در خود دارند که همه این ها از مصادیق کفر و شرک بوده و از نظر شریعت مجازات مرگ دارد.

 

2 :: اختلاط حرام زن و مرد و روابط نامشروع جنسی

 

برخی از نحله های عرفانی منحرف برای جذب مشتریان بیشتر حریم های شرعی روابط بین محرم و نامحرم را نقض و بی اعتبار اعلام می کنند و از اختلاط های نامشروع بین زنان و مردان در مجالس و محفل های خود شروع کرده و در ادامه از انواع فساد جنسی و روابط نامشروع سر بر می آورند.

 

گاه این انحراف تحت پوشش ستایش از عشق و عشق مجازی و این که عشق مجازی پلی به سوی عشق حقیقی است، مطرح می شود که تنها یک پوشش برای شکستن حریم های شرعی است. برخی فرقه ها انحرافشان در این موضوع شدیدتر بوده  و تا ستایش از همجنس گرایی به پیش می روند.

 

منبع: مهدی مصطفوی، ماه نامه راه رشد، شماره 186، خرداد و تیر 1396، ص 8-9

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، عرفان های کاذب، عرفان های نوظهور، عرفان های انحرافی، فرقه های کاذب، فرقه های انحرافی، فرقه های نوظهور، نشانه های عرفان های کاذب، نشانه های فرقه های کاذب، نشانه های عرفان های نوظهور، نشانه های فرقه های نوظهور، معنویت گرایی دروغین، جریان های اجتماعی، خداشناسی، روابط نامشروع جنسی، عرفان اسلامی، قرآن، خدا، انسان برتر، خالق، مخلوق، اهل بیت (ع)، شرک، کفر، رهبران فرقه های انحرافی، رهبران عرفان های نوظهور، رهبران، فساد جنسی، عشق، عشق مجازی، هم‌جنس گرایی، هم‌جنس بازی، Illegal relationships، Sex، Theology، Emerging Gnosticism

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">