سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی

اسرائیل شناسی

یهودیت و استقرار بیت المقدس در خاورمیانه (قسمت اول)

 

مسیحیت یهودی- اسرافیل- غرب- غرب شناسی- آمریکا- اسرائیل- فلسطین- یهودیت و مسیحیت- صهیونیسم- فراماسونری- تورات و انجیل- دشمن شناسی- سرزمین موعود- ملت برگزیده

 

همواره در نظر داشته باشید که از نظر یهودی ها، برای جهان قطبی است و آن قطب اورشلیم است و در اورشلیم، منطقه مرکزی بیت المقدس و در بیت المقدس مسجد الاقصی قطب است.

 

از گذشته های دور تا به الان بیت المقدس یکی از مراکز مهم و اصلی در زمین محسوب می شده، حتی در منابع اسلامی که مطالعه می کنیم- عموم ادعیه و زیارات- باز به سابقه ی بنی اسرائیل، یهود و دین موسی و تورات و بیت المقدس و وادی های که در آن منطقه وجود دارد ارجاع داده می شود.

 

مسیحیت یهودی- اسرافیل- غرب- غرب شناسی- آمریکا- اسرائیل- فلسطین- یهودیت و مسیحیت- صهیونیسم- فراماسونری- تورات و انجیل- دشمن شناسی- سرزمین موعود- ملت برگزیده

 

در چنین شرایطی که قطب زمین و مرکز اصلی ادیان بزرگ الهی، در خاورمیانه قرار گرفته است امکان ندارد که بشود از آن چشم پوشی کرد. هر موردی از موارد دیگر هم که بخواهیم نادیده بگیریم، این نکته را نمی توانیم فراموش کنیم که بیت المقدس مرکز جریان سازی ادیان مختلف بوده است.

 

نویسندگان کتاب «جغرافیای استراتژیک خاورمیانه» درباره اهمیت موقعیت فلسطین در منطقه خاورمیانه می نویسند:

 

«هیچ بخشی از خاورمیانه نقش تاریخی و پایدار جغرافیا را در تاثیر گذاری بر سیاست های ملی در زمینه صلح و جنگ بهتر از باریکه ی خشکی ساحل شرقی مدیترانه یعنی فلسطین یا اسرائیل ایفا نمی کند»

 

مسیحیت یهودی- مسیحیت صهیونیستی- آمریکا- اسرائیل- صهیونیسم- فراماسونری- غرب- غرب شناسی- تورات و انجیل- مسیحیت سیاسی- سیاست آمریکا- دین و مذهب آمریکا- اسرافیل

 

همین باریکه خشکی که بیت المقدس را در خود گرفته، منشا حوادث بزرگی بوده و هست. طی دویست سال جنگ صلیبی، بیت المقدس و حفظ آن موضوع اصلی مناقشه ی مسلمانان و مسیحیان بود.

 

پس از آن نیز در دوران جدید، همین منطقه، رویارویی بخش عظیمی از نیروهای مادی و فرهنگی مسلمانان و یهودیان و غرب مسیحی را سبب بوده است.

 

اگر در جهان، ده‌ها جریان فرهنگی خرد و کلان داشته باشیم، باز هم ناچاریم از سه جریان اصلی نام ببریم: اسلام، مسیحیت و یهودیت. اگر همه جریان های دیگر را حذف کنیم، این سه جریان فرهنگی را که گرایش بیش از دو سوم مردم جهان را در بر می گیرد، نمی توانیم حذف کنیم.

 

در صورت وجود این سه جریان بشر از داشتن سایر جریان های فرهنگی بی نیاز و مستغنی است و دقیقا این سه جریان در خاورمیانه ظهور پیدا کرده اند و مرتبط با منطقه بیت المقدس و مسجد الاقصی هستند. پس، غرب نمی تواند نسبت به خاورمیانه بی توجه باشد.

 

مسیحیت یهودی- مسیحیت صهیونیستی- آمریکا- اسرائیل- صهیونیسم- فراماسونری- غرب- غرب شناسی- تورات و انجیل- مسیحیت سیاسی- سیاست آمریکا- دین و مذهب آمریکا- اسرافیل

 

به دلیل اهمیت موارد ذکر شده، یهودیان به این منطقه دست اندازی کرده اند و می خواهند آن را در اختیار بگیرند و چشم طمع نسبت به آن دارند. و به همین دلیل بنی اسرائیل در این منطقه دولت تشکیل داده است. بنی اسرائیلی که در سیاست های خرد و کلان جهان امروز نقش اصلی را بازی می کند. چنان که اگر دست بنی اسرائیل از محور معادلات سیاسی و اقتصادی غرب کوتاه بشود، دیگر غربی باقی نمی ماند.

 

منبع: شفیعی سروستانی، اسماعیل. مثلث مقدس: راز دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان. نشر هلال، چاپ پنجم، 1388، ص 115

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، غرب، غرب شناسی، اسرائیل، اسرائیل شناسی، یهودیت، یهودشناسی، بیت المقدس، یهودیت و استقرار بیت المقدس در خاورمیانه، خاورمیانه، اسرائیل و بیت المقدس، اورشلیم، مسجدالاقصی، اورشلیم و مسجدالاقصی، یهودیان و مسجدالاقصی، اسلام، یهودیت، مسیحیت، بنی اسرائیل، حضرت موسی (ع)، تورات و انجیل، جغرافیای استراتژیک خاورمیانه، فلسطین، قدس، مدیترانه، جنگ های صلیبی، نقش یهودی ها و فراماسون ها و صهیونیست ها در جنگ های صلیبی، نقش اسرائیلی ها در جنگ های صلیبی، مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، غرب مسیحی، غرب یهودی، غرب اسلامی، جهان، دولت بنی اسرائیل، دین اسلام، دین مسیحیت، دین یهودیت، ادیان و مذاهب خاورمیانه، اسرائیل و اورشلیم، فلسطین و قدس، Westology، Israeli، Judaism, Jerusalem, Middle East

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">