سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

 

امریکا شناسی | رسانه های امریکا | نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا: نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا در صحنه هنر، سینما و تئاتر بسیار محسوس است. در یک قرن گذشته گروه قابل توجهی از  سرمایه داران و شهروندان یهودی و صهیونیست آمریکا زمینه های گسترده ای برای فعالیت، سرمایه گذاری و سودجویی در (رسانه های آمریکا) به خصوص سینما و تئاتر یافته اند که از جمله آنها می توان به : ویلیام فاکس، ساموئل گلدوین، لویس مایر، برادران وارنر و دیگران اشاره کرد. در واقع نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا امری انکار ناپذیر است.

 

استودیوها و سینماهایی که این گروه (یهودیان و صهیونیست ها) در هالیوود و دیگر رسانه های آمریکا بنا نهاده اند، بنیان امپراتوری سینمایی آمریکا را تشکیل داد. به عبارت دیگر نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا از جمله سینما (به خصوص هالیوود) و تئاتر باعث شد تا رسانه های کنونی آمریکا (که عموما در سیطره یهودیان و صهیونیست ها هستند) به قدرت بلامنازع رسانه ای جهان تبدیل شوند.

 

به طور خلاصه از پایان جنگ جهانی دوم تا به امروز، یهودیان و صهیونیست ها بیش از هر اقلیت دیگری در جامعه امریکا به وسیله مطبوعات، رسانه ها و انواع مختلف صنایع فرهنگی، در ترویج و توسعه ارزش ها، انگاره ها و پیام های خود موفق بوده اند. در مقاله های بسیاری نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا به اثبات رسیده است. چنانکه بسیاری از اندیشمندان و جامعه شناسان نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا را مشخصه اصلی رسانه های آمریکا و صنایع فرهنگی آمریکا دانسته اند که امروزه بر بسیاری از جنبه های زندگی امریکایی ها و حتی بسیاری از مردم جهان مسلط شده اند.

 

یکی از مشخص ترین ابعاد نظام و جامعه آمریکا وجود صدها و شاید هزاران گروه فشار در سطح ملی، ایالتی و محلی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، نژادی و قومیتی است. از جمله این گروه های فشار در حوزه رسانه ها می توان به نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا اشاره کرد. دلالان سیاسی و اقتصادی که به گروه لابیست ها معروف هستند، قسمتی از این گروه های فشار را تشکیل می دهند و به وسیله نفوذ و تسلط بر  رسانه ها و صنایع فرهنگی (همانند نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا از جمله بر هالیوود) و همچنین استقرار در نهادهای مختلف دولتی از جمله کنگره آمریکا، برای وصول به اهداف خود فعالیت دارند. در حقیقت گروه های فشار و لابیست ها قسمتی از سازمان های غیر دولتی امریکا هستند که با نام نویسی رسمی در وزارت دادگستری امریکا می توانند به شکل قانونی در تبلیغ و اقناع اهداف خود در نهادهای دولتی از جمله کنگره حضور داشته و فعالیت کنند.

 

در اویل قرن بیستم نخستین صنوف گروه های فشار را قومیت ها و ملیت هایی مانند ایرلندی ها، یونانی ها و ایتالیایی ها تشکیل دادند. ولی از جنگ جهانی دوم به بعد لابیست های یهودی و صهیونیست بر دیگران تقدم یافتند به طوری که امروز صهیونیست ها و یهودیان بزرگترین و موثرترین دلالان سیاسی را در حوزه سیاست خارجی امریکا، در اختیار دارند که این مورد مهمترین عامل نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا به شمار می رود. در واقع نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا در اصلی ترین شکل خود از طریق لابی ها و دلالی های سیاسی صورت پذیرفت.

 

کانون ها، اتاق های فکر، موسسه های تحقیقاتی، پژوهشی و رسانه های مسلط امریکا، مراکز بزرگ فعالیت های گروه های فشار و در راس آنها یهودیان و صهیونیست ها هستند که راه انها را برای نفوذ شان بر رسانه های آمریکا هموار کرده است. در حوزه دانشگاهی نزدیک به 25 درصد استادان و هیئت های علمی و موسسه های علمی و حرفه ای را یهودیان – که شامل صهیونیست های آتشین نیز هستند- تشکیل می دهند. جالب اینکه تا پایان جنگ جهانی اول و دهه 1920 میلادی تعداد استادان یهودی دانشگاه های امریکا از یک گروه بسیار کوچک و انگشت شمار تجاوز نمی کرد. این مورد یاد شده یعنی حضور در مراکز علمی و موسسه های تحقیقاتی عامل دیگری برای نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا به حساب می آیند.

 

تعجب ندارد که امروزه بسیاری از نظریه پردازان امریکایی صنایع فرهنگی ، از جمله مطبوعات و رسانه های امریکا را مهمترین بخش قدرت نرم امریکا می شمارند.  در حقیقت دولت، رسانه ها، دانشگاه ها و اتاق های فکر، زوایای مثلثی را در امریکا تشکیل می دهند که همفکری، هماهنگی و وحدت آنها در سیاست های داخلی و خارجی، جریان و روند قدرت امریکا را تسهیل می کند. به طور خلاصه، گرچه، کاربرد مطبوعات و رسانه های امریکا در جامعه، اطلاع رسانی است، ولی نقش آن در امریکا به دست آوردن پول هرچه بیشتر و سوداگری است از این نظر نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا را می توان برای مقاصد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دانست.

 

مطالب مرتبط:

 

نفوذ همه جانبه صهیونیسم یهودی بر رسانه ها

امریکا شناسی: صنایع فرهنگی و قدرت نرم در امریکا

غرب شناسی: نفوذ همه جانبه صهیونیسم یهودی بر رسانه ها قسمت دوم

امریکا شناسی: ماهیت رسانه های امریکا

مسیحیت یهودی: مسیحیت صهیونیستی شده در گذر تاریخ

سینمای هالیوود: جنگ هسته ای و بمب اتم، مسئله پایان دنیا و ظهور منجی در هالیوود

امریکا شناسی: صنایع فرهنگی و رسانه های امریکا: آزادی بیان در امریکا

امریکا شناسی: صنایع فرهنگی و رسانه های امریکا: امریکا به مثابه امپراتوری

 

 

سرباز عقل: امریکا شناسی: حمید مولانا /// امریکا شناسی | رسانه های امریکا | نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا | صنایع فرهنگی امریکا | یهودیان امریکا | صهیونیست های امریکا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">