سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی

نفوذ همه جانبه صهیونیسم یهودی بر رسانه ها (قسمت اول)

.

.سلطه صهیونیسم بر رسانه ها

.

سرباز عقل: برای نمونه نام برخی از مهمترین کارگردانان و تولید کنندگان قدیم و جدید یهودی- صهیونیستی هالیوود را می آوریم تا بیشتر با این افراد آشنا شوید: استیون اسپیلبرگ، رومن پولانسکی، استنلی کوبریک، تیم برتون، وودی آلن (با نام یهودی: آلن کونیگسبرگ)، مل بروکس (با نام یهودی: ملوین کامینسکای)، بیلی وایلدر، سیدنی پولاک، ژوزف فون اشترنبرگ، جوئل سیلور، برانکو لاستیگ، آدولف زوکر، ساموئل زلتسر، رابرت مردوخ، میشل ایزنر، سام گلدوین، جفری کاتزنبرگ، کارل لامل، مارکوس لوی، لوئیس بی مایر، جک وارنر، لی وازرمن، دارلی زانوک، سامنر رداستون (با نام یهودی: موری راث استاین)، میشل شلموف، چارلی چاپلین (با نام یهودی: چارلز اسپنسر چاپلین)، جری لوئیس، پل نیومن، سام ریمی، اُلیور استون، اریک فون اشتروهایم، دیوید زوکر، جری زوکر، جری بروکهایمر، لئونارد گلدبرگ، دیوید کوهن، برایان سینگر، هارون اسپلینگ و ... .

.

با توجه به سیاست های حاکم بر هالیوود که توسط این کارگردانان و تهیه کنندگان و بازیگران اجرا می شوند، هیچ شکی نمی ماند که تقریبا هیچ خبری از مخالفان صهیونیسم در بین عوامل سینمایی نیست. صهیونیست ها در سینمای آمریکا آن چنان نفوذ دارند که مصطفی عقاد کارگردان فیلم الرساله/محمد رسول الله (ص) از معدود سینما گران مسلمانی که توانست سالها محیط هالیوود و آمریکا را تجربه کند و در آنجا چندین فیلم بسازد، این راز را این چنین برملا کرده است:

.

«در هالیوود همه چیز کنترل می شود، حتی سوژه فیلم ها. در آنجا همه کاره، تولید کنندگان و تامین کنندگان مالی صهیونیست هستند که هرگز حتی اجازة مطرح کردن سوژه ی کاری خلاف نظرشان را به کارگردانان {مستقل} نمی دهند.»

.

برای تبیین مطلب فوق لازم است نگاه مختصری به تسلط زیاد صهیونیست ها در ارکان حکومت و فرهنگ آمریکا که هالیوود در آنجا قرار دارد، داشته باشیم:

.

از سال 1988 م. که اتحاد صهیونیست های آمریکا در نیویورک شکل گرفت، تا زمان روی کار آمدن فرانکلین روزولت (1945 – 1939 م.) در ریاست جمهوری آمریکا  و حمایت از تشکیل اسرائیل در فلسطین (در ژوئن 1939 م. توسط نماینده دولت آمریکا) و اقدامات رئیس جمهور بعدی آمریکا، ترومن در فشار به دولت انگلستان در جهت مهاجرت یکصد هزار نفر یهودی به فلسطین در سال 1946 م. قدرت صهیونیست های یهودی در آمریکا بیشتر می شد تا حدی که در سال 1948 م. بعد از اعلان سازمان ملل مبنی بر ایجاد کشور اسرائیل در فلسطین، دولت آمریکا یازده دقیقه بعد، اسرائیل را به رسمیت شناخت!

.

لابی بسیار قدرتمند رسمی صهیونیسم در آمریکا با نام بنیاد امور عمومی آمریکا و اسرائیل که به اختصار ایپاک AIPAC  (American Israel public affairs committe) نامیده می شود، امروز آنچنان در سیاست و هایوود تاثیر گذار است که برخی آن را سلطان واشنگتن نامیده اند و پل فیندلی نویسنده جنجالی مغضوبِ صهیونیست ها در کتاب معروفش، «آنها بی پرده سخن می گویند»، می نویسد:

.

.ایپاک

«تمامی نمایندگان در مجلس آمریکا، بدون استثنا می کوشند از دستورهای این بنیاد فرمان برند؛ زیرا بیشترشان ایپاک را نماینده سیستم «کاپیستون هیل» (کاخ کنگره) و دارای چنان قدرت سیاسی می دانند که آنها را در مقابل موقعیت های پیروزی یا شکست در انتخابات قرار می دهد»

.

نصیر صاحب خلق در کتاب «تاریخ ناگفته و پنهان آمریکا» فصلی به مغضوبان ایپاک اختصاص داده و عاقبت سیاستمدارانی چون چارلز پرسی، آدلای استیونسن، جورج بال، جی. ویلیام فول برایت، پاول مک کلوسکی و پل فیندلی را بررسی کرده است که پس از مخالفت با سیاست های رسانه ای- سیاسی ایپاک، مورد هجوم گسترده ی رسانه های صهیونیستی، موسسات مالی، سیاسی و یهودی صهیونیست قرار گرفته اند.

.

از دیگر سازمان های قدرتمند صهیونیستی آمریکا فقط به نام ADL شاخه ای از سازمان یهودی بنای بریث و JDL یا همان ائتلاف دفاع از یهود و سازمان های مختلف فراماسونری اشاره می کنیم. گرچه سازمان های یهودی آمریکا که اکثریت قریب به اتفاق آنها صهیونیستی هستند بیش از دویست سازمان مهم (همراه با شعبات مختلف) هستند. یهودیان هالیوود خصوصا تهیه کنندگان و پشتیبانان مالی اصلی، کاملا به لابی های مختلف صهیونیستی و اسرائیلی وابسته هستند. نمونه های کاملا واضح آن رابرت مردوخ (روپرت مرداک) یهودی استرالیایی الاصل است که در انگلیس، آمریکا و استرالیا نفوذ بسیار گسترده ای دارد.

.

رابرت مرداک

 

.

وی صاحب چندین کمپانی معظم رسانه ای، انتشاراتی و فیلم سازی است. مهمترین دارایی رسانه ای مرداک، شرکت عظیم نیوزکرپوریشن است. این ابر شرکت فقط در سال 1996 م. حدود 10 میلیارد دلار سود کرد. در حال حاضر این شرکت بیش از 130 روزنامه را در جهان تحت سلطه دارد و با مراجعه، به دایره المعارف های اینترنتی مانند ویکی پدیا، نام چندین شرکت و رسانه تابع آن خودنمایی می کند: شرکت فیلم سازی فاکس قرن بیستم که تسلط او بر هالیوود را هموار می کند، شبکه تلویزیونی- ماهواره ای فاکس و فاکس نیوز که نزدیک به سیاست های نو محافظه کاران صهیونیست آمریکایی است؛ همچنین نیوزکروپ در انگلستان، شبکه تلویزیونی اسکای و سه روزنامه ی کثیر الانتشار تایمز، ساندی تایمز و سان را در اختیار دارد و رقیب بسیار قدرتمند تلویزیون BBC محسوب می شود. به طور کلی نیوز کروپ به تنهایی حدود یک چهارم کل رسانه های شنیداری و دیداری و چاپی جهان را تحت تملک خود دارد. بسیاری از مجلات زرد و نشزیات مبتذل را نیز او تحت سلطه خود دارد و اهداف صهیونیستی خود را با این حجم انبوه از رسانه ها به مخاطبانش در آمریکا، استرالیا، چین، هند، هنگ کنگ، ژاپن، آمریکای لاتین و ... منتقل می کند. سرباز عقل

.

یکی دیگر از معروفترین صهیونیست های پرنفوذ هالیوود، استیون اسپیلبرگ است که پس از ساخت فیلم هایی با حمایت دولت نژاد پرست صهیونیست مانند فهرست شیندلر و تصاحب جوایز فراوانی که صهیونیست ها به دلیل مظلوم نمایی فراوان اسپیلبرگ از یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم، در این فیلم سه ساعته به او دادند، توانس شرکت بزرگ دریم ورکز را تاسیس کند. این شرکت تا سال 2006 م. حدود 80 فیلم و انیمیشن تولید کرده است. انیمیشن شاهزاده مصر و فرار جوجه ای دو نمونه از آنها هستند که با قرائت های صهیونیستی داستان زندگی حضرت موسی (ع)، داستان خروج بنی اسرائیل از ستم فرعونیان، مظلومیت یهود، جنگ جهانی دوم و زندان های مخوف آلمان ها را به تصوی کشیده اند.

.

استیون اسپیلبرگ

 .

اسپیلبرگ روابط بسیار گرمی هم با سران اسرائیل دارد. اینها تنها دو تن از قدرتمندان یهودی هالییود هستند که در تفکرات صهیونیستی غوطه ور بوده و عوامل و افراد زیادی را به دنبال خود می کشند.

.

منبع: فرج نژاد، محمد حسین. اسطوره های صهیونیستی سینما. نشر هلال. چاپ اول 1388. صفحه: 50

 .

(کپی برداری از «سرباز عقل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">