سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی

اسرائیل شناسی

یهودیت و استقرار بیت المقدس در خاورمیانه

(قسمت سوم)

 

یهود از تمامی امکانات غرب، مخصوصا امریکا برای وارد آوردن فشار بر ملل مسلمان و سرکوب آنها بهره می برد.

 

در واقع غرب مسیحی، چون ماری، از صندوق خانه یهود سر برآورده و علیه مسلمانان یورش می آورد.

 

احتمالا برخی از شما خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیسی فعال در کشورهای اسلامی را مطالعه کرده است. اگر نه، توصیه می کنم این کتاب را که  با حجمی کم اطلاعات فراوانی می دهد مطالعه کنید. حتی اگر این کتاب را ساخته ذهن و قلم نویسنده فرض کنیم می بینیم که صد در صد مضامین  و ماجرای آن طی یکی دو قرن اخیر حادث شده است.

 

مسترهمفر از جاسوسان کارکشته فعال در وزارت مستعمرات بریتانیای کبیر بوده که حدود سه قرن پیش از این ایام به ایران و عراق  و ترکیه (عثمانی سابق) و مصر و حجاز سفر داشته و خدمات بی نظیری به بریتانیا کرده است. این کتاب را آقای محمد صادق پارسا در سال 1372 ترجمه و چاپ کرد. در این کتاب مسترهمفر می نویسد:

 

«ما درباره دو موضوع توجه جدی داشتیم. یکی حفظ قدرت و سلطه ی خود بر سرزمین های اشغال شده یا همان مستعمرات و دیگری تلاش برای الحاق سرزمین های جدید و افزایش مستعمرات»

 

حتی اشاره می کند که:

 

«خیال وزارت مستعمرات بریتانیا از بابت مناطقی مثل هند و چین با همه بزرگی و گسترش آن راحت بود چون از بابت مذاهب بودا و کنفوسیوس که مذاهب غالب بودند خطری متوجه ما نبود، چون این مذاهب با حیات و زندگی سروکار نداشتند. بنابراین با برنامه ریزی دراز مدتی برای ایجاد تفرقه و جهل و فقر و گاه بیماری در این کشورها با خیال راحت این مناطق را در اختیار داشتیم.»

 

شاید بی اطلاع نباشید که سال هایی طولانی انگلیس با رواج تریاک در چین این سرزمین بزرگ را در چنگال خود گرفتار آورده بود. معروف است که آنها سوخته تریاک را از مردم تحویل می گرفتند و تریاک تازه پرداخت می کردند.

 

مستر همفر می نویسد که :

 

ذهن ما از ناحیه کشورهای اسلامی پیوسته نگران بود. اگرچه با امضاء معاهداتی با پادشاه ایران و امپراتوری عثمانی قید و بندهای زیادی را به پای آنها بسته بودیم اما؛ بزرگترین نگرانی ما به چند موضوع بر می گشت:

 

  1. قدرت اسلام در نفوس پیروانش (جالب است که در همین بخش می نویسد: مسمانان ایرانی «شیعیان» خطرناک ترند)
  2. اسلام روزگاری دین زندگی و سیطره و سروری بوده و بسیار مشکل به نظر می رسد که بتوان کسانی را که روزگاری آقا بودند به بردگی کشید.
  3. از ناحیه علمای اسلامی نیز بسیار احساس نگرانی داشتیم. علمای الازهر و علمای عراق و علمای ایران محکمترین سد در برابر اهداف و آمال ما بودند. آنها به اندازه یک سر مو از اصول خود پایین نمی آمدند و مردم هم تابع آنها بودند و شاه هم مثل موش که از گربه می ترسد از آنها می ترسید.

 

منبع: شفیعی سروستانی، اسماعیل. مثلث مقدس: راز دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان. نشر هلال، چاپ پنجم، 1388، ص 118

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، غرب، غرب شناسی، اسرائیل، اسرائیل شناسی، یهودیت و استقرار بیت المقدس در خاورمیانه، یهودیت، یهودیت شناسی، بیت المقدس، خاورمیانه، مسجدالاقصی، امریکا، اسلام، مسلمانان، غرب مسیحی، یهود، قوم یهود، مسترهمفر، مسترهمفر جاسوس انگلیسی، مستر همفر جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی، انگلیس، بریتانیای کبیر، ایران و عراق، ترکیه و مصر، سرزمین های اشغالی، هند و چین، دین بودا، آیین کنفوسیوس، مذاهب بزرگ جهان، تریاک در بین چینی ها، مسلمانان شیعه، شیعیان جهان، علمای الازهر، علمای عراق، علمای ایران، شاه، Western Studies، Israel، Jerusalem in the Middle East

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">