سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی- امریکا شناسی

مسیحیت یهودی (راست مسیحی و یهودیان امریکا) (قسمت ششم)

.

از جمله آداب و رسوم یهودیان امریکا- که طعم تلخ تبعیض نژادی را چشیده اند- اتحاد کسانی است که همانند ایشان تحت تبعیض قرار گرفته اند. به همین دلیل لیبرالیست و مدافع خواسته های لیبرالیستی هستند. اما پس از حاکمیت اسرائیل بر سرزمین های عربی در سال 1967 که عقب نشینی از آنها را رد می کرد، دولت اسرائیل به سوی راست محافظه کارانه متمایل شد و از آنجا که حمایت از اسرائیل، نزد یهودیان امریکا در اولویت قرار دارد، آنها نیز به سرعت به این سمت گرایش پیدا کردند.

.

اروین و برنارد روزنبرگ در کتاب محافظه کاران نوین عنوان کردند: «مسئله عجیبی که می بایست مد نظر قرار گیرد، این است که زمانی که اسرائیل می بایست بسان هر کشور دیگری در جهان با دولت های دیگر برخورد نماید- که می بایست اینگونه نیز باشد- نفوذش بر یهودیان امریکا به نظر محافظه کارانه می آید» و هنگامی که یهودیان آمریکا بیش از پیش محافظه کار گردیدند، برای آن دو مشخص گردید راست اسرائیلی و راست مسیحی به عنوان دو جنبش ملی و مسلح دارای عقایدی هستند که حول اسرائیل و زمین متمرکز است.

.

ناتان پیرلیموتر از «جمعیت مقابله با افترا» تابع سازمان بنای بریث، یکی از سازمان های افراطی یهودیان، دلایل حمایت یهودیان امریکا از راست مسیحی را آشکارا اینگونه توضیح می دهد:« اولاً احساس می کند یهویان به نحوی نمونه و الگویی برای امریکایی ها به شمار می آیند، چون همه چیز زندگی خود را با یک مقیاس اندازه می گیرند و آن اینکه ایا این به سود یهودیان است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت بود به امور دیگر و ثانویه می پردازند

.

در مورد مسئله جری فالول باید گفت، یهودیان لیبرال باید از او حمایت کنند، چون او از اسرائیل حمایت می کند. این مهمترین مسئله نزد پیرلیموتر است. یهودیان لیبرال با سیاست منطقه ای و بومی فالول درباره بالا بردن توان هسته ای و مبارزه با سقط جنین و خواندن نماز در مدارس موافق نیستند، اما پیر لیموتر تمام این ها را صرفاً مسایل ثانوی تلقی می کند. او در کتاب دشمنی واقعی با سامیان در امریکا می گوید: « یهودیان می توانند با اولویت های محلی و منطقه ای راست مسیحی بسازند، هر چند اختلاف نظر لیبرالیست ها با یهودیان اختلافی اساسی و جوهری است، چرا که تمام این مسایل در سطح اهمیت اسرائیل قرار ندارند»

.

پیر لیموتر اعتراف می کند: «بنیاد گرایان انجیلی متون مذهبی را به گونه ای تفسیر می کنند که عنوان نماید تمام یهودیان می بایست به مسیح یا کشته شدن در آرماگدون ایمان بیاورند» و در این باره می گوید :« در حال حاظر ما نیازمند گردآوردن دوستانی برای حمایت از اسرائیل هستیم. هر گاه مسیح بیاید، در آن روز به این مسایل فکر خواهیم کرد. اما در حال حاظر باید خداوند را ستایش نماییم و پول و مال (به اسرائیل) ارسال کنیم»

.

همچنین اروین کریستون، طبقه تحصیلکرده و فرهنگی یهودیان امریکا را به حمایت از فالول و دیگر راست های بنیادگرا تشویق می کند و با اصرار از آنها می خواهد لیبرالیسم را فراموش کنند و به راست افراطی ملحق شوند. او اعتقاد دارد، هر یک از ما باید در این راه گام بردارد، چون مصلحت یهودیان- در این جهان حقیقی- در حمایت از محافظه کاران افراطی نهفته است. او درباره فالول می گوید: «او حامی قدرتمند اسرائیل است» و می افزاید: «گاهی مواقع این مبشر بنیادگرا می گوید، خداوند صدای نماز یهودی را نمی شنود» اما چرا یهودیان باید از اعتقادات مبشری بنیادگرا ناراحت شوند و در حالی که برای لحظه ای آنها باور ندارند او صلاحیت صحبت کردن درباره توجه خداوند به نماز انسان را دارد؟ و این اعتقادات چه ضرری به ما می رساند تا زمانی که واقعیت ها نشان می دهند خود این مبشر حامی قدرتمند اسرائیل است؟» در جهان مملو از اختلافات و جنگ ها، کریستون یهودیان امریکا را به پذیرش اعتقادات راست مذهبی تشویق می کند. سیاست، بیش از ارزش های روحی و معنوی اهمیت دارد. به همین دلیل خاخام اصلاح طلب «الکساندرم. شیندلر» رییس اتحادیه نشست های عبری- امریکایی می گوید: «اکثر رهبران یهودیان آمادگی سازش با هر مسئله و موضوع را دارند، به شرط آنکه سخنانی خوب و دلپسند از اسرائیل بشنوند»

.

جک تورزایمر، مدیر اجرایی شعبه امریکایی سازمان جهانی صهیونیسم، پا را از این هم فراتر می نهد و می گوید: « طبیعی است، صهیونیست ها با راست مسیحی متحد شوند. چون تندروهای جناح راست هم پیمانان طبیعی صهیونیسم هستند و آنها دیگر لیبرال به شمار نمی آیند»

.

الک رسنک ، رییس سازمان صهیونیسم امریکا، اعتقاد آشکار خویش به اتحاد یهودی- بنیادگرا را بیان می کند. وی مقابل حاظران در کنفرانس رهبرا سازمان های صهیونیستی که در ژوئن 1984 در قدس منعقد شد، گفت: « ما از این نوع حمایت های مسیحی از اسرائیل استقبال می کنیم»

.

در این کنفرانس لاری هورووتیز- افسر رابط اسرائیل و انجیلی ها که در دفتر نخست وزیر اسرائیل مشغول به کار است- نیز سخنرانی کرده و بر این نکته تاکید نمود که اسرائیل از حمایت های راست انجیلی استقبال می کند و افزود: « بنیادگرایان مسیحی در درجه اول حامی و پشتیبان اسرائیل هستند و هنگامی که موضوع به گرد آوردن حمایت ها ارتباط پیدا کند، ما از مسائل تبعیض دوری می جوییم و دست به انتخاب حامیان و پشتیبانان خویش می زنیم»

.

با توجه به اهمیت مسئله اتحاد با بنیادگرایان مسیحی، مجلس خاخام ها، «خاخام اپنرویز» را افسر رابط راست نوین مسیحی انتخاب کرد. از جمله حامیان اتحاد با راست مذهبی می توان به افرادی چون خاخام سیمور زیگل، از انستیتو لاهوتی یهودیان (محافظه کار) و خاخام جوشوا هابرمن، از محفل یهودیان واشنگتن (اصلاح طلب) و دکتر هارولد ژاکوب ، رییس مجلس ملی جوانان اسرائیل (ارتدوکس) و خاخام دیوید بانیتز، از جمعیت مقابله با افترا تابع سازمان های بنای بریث اشاره کرد.

.

رهبران سازمان های مسلحانه یهودیان و رهبران مسیحیان تقدیری پیمانی منعقد نمودند و عقیده ذیل را سرلوحه کار خویش قرار دادند. این عقیده آن اندازه که به قدرت سیاست و مالکیت گروهی از مردم بر سرزمین مقدس که از آن ادیان سه گانه است اعتقاد دارد، به ارزش های معنوی و روحی یا فراهم ساختن زندگی راحت و آسوده معتقد نیست. در واقع این عقیده به طور کلی بر موجودیت سیاسی و کوچکی که همان اسرائیل است تمرکز دارد. هر یک از رهبران یهودیان و رهبران تقدیری مالکیت زمین را در راس توجهات خویش قرار و برای آن فرقه ای مذهبی تشکیل می دهند. هر یک از این گروه ها اهداف پست خاص خویش را در سر می پرورانند.

.

منبع: هالسل، گریس. یدالله: چرا ایالات متحده امریکا برای اسرائیل از منافع خود می گذرد؟. ترجمه قبس زعفرانی، نشر هلال، چاپ چهارم، 1387، ص 115

.

کلمات کلیدی: اسرافیل، غرب، غرب شناسی، مسیحیت یهودی، مسیحیت سیاسی، مسیحیت اصولگرا، مسیحیت صهیونیستی، امریکا، اسرائیل، قدس، صهیونیسم، صهیونیسم امریکایی، دین و مذهب امریکا، فرهنگ امریکا، سیاست امریکا، یهودیان، مسیحیان، یهودیت و مسیحیت، قوم یهود، اسطوره سرزمین موعود، اسطوره ملت برگزیده، سرزمین مقدس، کتاب مقدس، تورات و انجیل، راست مسیحی، جنبش انجیلی ها، اوانجلیسم، اوانجلیست ها، عهد قدیم و عهد جدید، ظهور مسیح، حضرت عیسی مسیح (ع)، آرماگدون، جنگ آرماگدون، مسیح موعود، بنی اسرائیل، مسیحیان صهیونیسم، آداب و رسوم یهود، فراماسونری، لابی یهودی، آمریکا شناسی، اسرائیل شناسی، یهود شناسی، راست افراطی مسیحی، یهودیان امریکا، تبعیض نژادی، لیبرالیسم، مسیحیان محافظه کار، سازمان ها یهودی و اسرائیلی، سازمان های صهیونیستی، بنیادگرایان انجیلی، مسیح، انجیلی ها،

.

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۱)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.
تمدن بدلی bornos.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">