سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی: امریکا شناسی: امریکا کشور تناقض ها

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ب.ظ

غرب شناسی

امریکا شناسی

امریکا کشور تناقض ها

.

امریکا- امریکا شناسی- فرهنگ امریکا- دین و مذهب امریکا- اجتماع و جامعه امریکا- سیاست امریکا

 

امریکا، امریکا شناسی، غرب شناسی، غرب، فرهنگ امریکا، سیاست امریکا

 

اقتصاد امریکا، دین و مذهب امریکا، تمدن امریکا، سبک زندگی امریکایی

 

.

روان شناس معروف اروپایی و موسس رشته مدرن بیماری های روحی، زیگموند فروید وقتی در سال 1908 م . از سفر و بازدید خود از ایالات متحده آمریکا به محل اقامتش ئر وین، اطریش، مراجعت کرد، پیوسته از بی سلیقگی و فرهنگ آمریکایی ها شکایت می کرد؛ به طوری که یکی از نزدیکانش پرسید: «چرا این همه امریکا را نفرین می کنی؟» فروید در پاسخ گفت: «من امریکا را نفرین نمی کنم، من برای وجود امریکا متاسفم! متاسفم که کلمبوس در مرحله اول امریکا را کشف کرد»

.

این روان شناس مشهور اروپایی، همچون بسیاری دیگر بر این عقیده است که امریکایی ها با این همه ثروت نمی دانند چگونه از زندگی خود لذت ببرند. به بیان ساده امریکایی ها ساده و دوستانه هستند، ولی سطحی فکر می کنند، امریکایی ها همه چیز دارند، اما تنها هستند.

.

عادی و غیر عادی بودن امریکایی ها، ساده و پیچیده بودن آنها می تواند از منظری درست باشد. امریکایی متوسط، به خانواده، فرزندان و فامیل خود علاقه دارد؛ ولی همین امریکایی وقت کافی برای استراحت و ارتباط بیشتر با خانواده را ندارد و یا بر اثر جدایی زن و شوهر، طلاق یا فردگرایی، تنها زندگی می کند.

.

امریکا- امریکا شناسی- فرهنگ امریکا- دین و مذهب امریکا- اجتماع و جامعه امریکا- سیاست امریکا

 

امریکا، امریکا شناسی، غرب شناسی، غرب، فرهنگ امریکا، سیاست امریکا

 

اقتصاد امریکا، دین و مذهب امریکا، تمدن امریکا، سبک زندگی امریکایی

 

.

امریکایی ها به طور متوسط مذهبی هستند، ولی نظام و جامعه امریکا، اجتماع سیاست و اقتصاد آن غیر دینی است. امریکایی ها از هر ملت دیگر، شاید به استثنای ژاپنی ها، پرکارترند و کار برای کار و فراسوی نیازهای اولیه، در روح و جان آنها فرورفته است. ولی همین امریکایی ها سالیانه بیش از دو هفته اجازه تعطیلات شخصی ندارند و از این جهت در بین کشورهای صنعتی پردرآمد، در پایین ترین ردیف قرار دارند.

.

کار کردن و تا حدودی مسئولیت شخصی، ریشه های اقتصادی، فرهنگی و روانی دارد و جزئی از تمدن مدرن امریکاست. امریکایی ها هم عمل گرا و پراکتیکال هستند و هم پیرو اخلاق، وجدان و صاحب عقیده در مسائل زندگی و روز. امریکا سرزمین زیبا و متنوعی است، ولی بسیاری از ساکنان آن همیشه در اضطراب و افسردگی به سر می برند و سالیانه میلیاردها دلار برای خرید داروهای آرام بخش هزینه می کنند.

.

منبع: مولانا، حمید. امریکا شناسی. موسسه انتشارات امیر کبیر، چاپ دوم، 1390، ص 53

.

کلمات کلیدی: اسرافیل، امریکا، امریکا شناسی، فرهنگ امریکا، سیاست امریکا، دین و مذهب امریکا، اجتماع و جامعه امریکا، اخلاق و وجدان امریکایی ها، اقتصاد امریکا، تمدن امریکا، تمدن مدرن امریکا، عمل گرا و پراکتیکال بودن امریکایی ها، غرب، غرب شناسی، اروپا، زیگموند فروید، ایالات متحده امریکا، ثروت امریکا، علایق امریکایی ها، خانوده امریکایی، فردگرایی در امریکا، مسئولیت شخصی در امریکا، سرزمین امریکا، افسردگی امریکایی ها، تعطیلات شخصی در امریکا، عقاید امریکایی ها، صنعت امریکا، تنوع در امریکا، اضطراب و مشکلات روانی در امریکا، اقتصاد غیر دینی امریکا، سیاست غیر دینی امریکا، اجتماع غیر دینی امریکا، کار و اشتغال در امریکا، تنهایی در امریکا، کشور امریکا، سبک زندگی امریکایی، روابط در امریکا، جامعه سکولار امریکا، روابط اجتماعی در امریکا

.

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۲)

  • گرافیست ارشد
  • انشاالله همشون به راه راست هدایت بشن ...
    مخصوصا ترامپ
    پاسخ:
    انشاالله.
    نگران نباشید. وجود امثال ترامپ بدون حکمت نیست.
  • گرافیست ارشد
  • خخخخ بله واقعا ..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">