امریکا شناسی | رسانه های امریکا | نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا
امریکا شناسی | رسانه های امریکا | نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا: نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا در صحنه هنر، سینما و تئاتر بسیار محسوس است. در یک قرن گذشته گروه قابل توجهی از سرمایه داران و شهروندان یهودی و صهیونیست آمریکا زمینه های گسترده ای برای فعالیت، سرمایه گذاری و سودجویی در (رسانه های آمریکا) به خصوص سینما و تئاتر یافته اند که از جمله آنها می توان به : ویلیام فاکس، ساموئل گلدوین، لویس مایر، برادران وارنر و دیگران اشاره کرد. در واقع نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا امری انکار ناپذیر است.
استودیوها و سینماهایی که این گروه (یهودیان و صهیونیست ها) در هالیوود و دیگر رسانه های آمریکا بنا نهاده اند، بنیان امپراتوری سینمایی آمریکا را تشکیل داد. به عبارت دیگر نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا از جمله سینما (به خصوص هالیوود) و تئاتر باعث شد تا رسانه های کنونی آمریکا (که عموما در سیطره یهودیان و صهیونیست ها هستند) به قدرت بلامنازع رسانه ای جهان تبدیل شوند.
به طور خلاصه از پایان جنگ جهانی دوم تا به امروز، یهودیان و صهیونیست ها بیش از هر اقلیت دیگری در جامعه امریکا به وسیله مطبوعات، رسانه ها و انواع مختلف صنایع فرهنگی، در ترویج و توسعه ارزش ها، انگاره ها و پیام های خود موفق بوده اند. در مقاله های بسیاری نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا به اثبات رسیده است. چنانکه بسیاری از اندیشمندان و جامعه شناسان نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا را مشخصه اصلی رسانه های آمریکا و صنایع فرهنگی آمریکا دانسته اند که امروزه بر بسیاری از جنبه های زندگی امریکایی ها و حتی بسیاری از مردم جهان مسلط شده اند.
یکی از مشخص ترین ابعاد نظام و جامعه آمریکا وجود صدها و شاید هزاران گروه فشار در سطح ملی، ایالتی و محلی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، نژادی و قومیتی است. از جمله این گروه های فشار در حوزه رسانه ها می توان به نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا اشاره کرد. دلالان سیاسی و اقتصادی که به گروه لابیست ها معروف هستند، قسمتی از این گروه های فشار را تشکیل می دهند و به وسیله نفوذ و تسلط بر رسانه ها و صنایع فرهنگی (همانند نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا از جمله بر هالیوود) و همچنین استقرار در نهادهای مختلف دولتی از جمله کنگره آمریکا، برای وصول به اهداف خود فعالیت دارند. در حقیقت گروه های فشار و لابیست ها قسمتی از سازمان های غیر دولتی امریکا هستند که با نام نویسی رسمی در وزارت دادگستری امریکا می توانند به شکل قانونی در تبلیغ و اقناع اهداف خود در نهادهای دولتی از جمله کنگره حضور داشته و فعالیت کنند.
در اویل قرن بیستم نخستین صنوف گروه های فشار را قومیت ها و ملیت هایی مانند ایرلندی ها، یونانی ها و ایتالیایی ها تشکیل دادند. ولی از جنگ جهانی دوم به بعد لابیست های یهودی و صهیونیست بر دیگران تقدم یافتند به طوری که امروز صهیونیست ها و یهودیان بزرگترین و موثرترین دلالان سیاسی را در حوزه سیاست خارجی امریکا، در اختیار دارند که این مورد مهمترین عامل نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا به شمار می رود. در واقع نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا در اصلی ترین شکل خود از طریق لابی ها و دلالی های سیاسی صورت پذیرفت.
کانون ها، اتاق های فکر، موسسه های تحقیقاتی، پژوهشی و رسانه های مسلط امریکا، مراکز بزرگ فعالیت های گروه های فشار و در راس آنها یهودیان و صهیونیست ها هستند که راه انها را برای نفوذ شان بر رسانه های آمریکا هموار کرده است. در حوزه دانشگاهی نزدیک به 25 درصد استادان و هیئت های علمی و موسسه های علمی و حرفه ای را یهودیان – که شامل صهیونیست های آتشین نیز هستند- تشکیل می دهند. جالب اینکه تا پایان جنگ جهانی اول و دهه 1920 میلادی تعداد استادان یهودی دانشگاه های امریکا از یک گروه بسیار کوچک و انگشت شمار تجاوز نمی کرد. این مورد یاد شده یعنی حضور در مراکز علمی و موسسه های تحقیقاتی عامل دیگری برای نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا به حساب می آیند.
تعجب ندارد که امروزه بسیاری از نظریه پردازان امریکایی صنایع فرهنگی ، از جمله مطبوعات و رسانه های امریکا را مهمترین بخش قدرت نرم امریکا می شمارند. در حقیقت دولت، رسانه ها، دانشگاه ها و اتاق های فکر، زوایای مثلثی را در امریکا تشکیل می دهند که همفکری، هماهنگی و وحدت آنها در سیاست های داخلی و خارجی، جریان و روند قدرت امریکا را تسهیل می کند. به طور خلاصه، گرچه، کاربرد مطبوعات و رسانه های امریکا در جامعه، اطلاع رسانی است، ولی نقش آن در امریکا به دست آوردن پول هرچه بیشتر و سوداگری است از این نظر نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا را می توان برای مقاصد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دانست.
مطالب مرتبط:
نفوذ همه جانبه صهیونیسم یهودی بر رسانه ها
امریکا شناسی: صنایع فرهنگی و قدرت نرم در امریکا
غرب شناسی: نفوذ همه جانبه صهیونیسم یهودی بر رسانه ها قسمت دوم
امریکا شناسی: ماهیت رسانه های امریکا
مسیحیت یهودی: مسیحیت صهیونیستی شده در گذر تاریخ
سینمای هالیوود: جنگ هسته ای و بمب اتم، مسئله پایان دنیا و ظهور منجی در هالیوود
امریکا شناسی: صنایع فرهنگی و رسانه های امریکا: آزادی بیان در امریکا
امریکا شناسی: صنایع فرهنگی و رسانه های امریکا: امریکا به مثابه امپراتوری
سرباز عقل: امریکا شناسی: حمید مولانا /// امریکا شناسی | رسانه های امریکا | نفوذ یهودیان و صهیونیست ها بر رسانه های آمریکا | صنایع فرهنگی امریکا | یهودیان امریکا | صهیونیست های امریکا
- ۹۷/۱۰/۱۵