سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی: غرب و آخرالزمان (قسمت دوم)

جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۴ ب.ظ

غرب شناسی

غرب و آخرالزمان (قسمت دوم)

 

سینمای هالیوود آخرالزمان جنگ هسته ای امریکا اسرائیل ظهور منجی

 

در میان عموم اقوام، دو قوم بیشتر از سایر اقوام درباره آینده سخن گفته و روی موضوع پیشگویی ها بررسی کرده اند. یکی یهودیان و دیگری مسلمانان. بقیه اقوام در حد این دو نیستند. در میان این دو، بسیاری از پیشگویی های یهودیان مخلوط با سحر و جادو، طالع بینی و نجوم و رویاست.

 

اما در میان مسلمانان کمتر این گونه بوده. اختلاط راست و دروغ در میان اخبار یهودیان به دلیل پیشینه ی آنها در حیله گری و دسیسه و استفاده نادرست از علوم غریبه و جادو و طالع بینی برای به دست آوردن احبار، زیاد است.

 

شایان ذکر است که بنی اسرائیل ولع زیادی برای کسب آگاهی از آینده داشته اما نه برای بندگی بلکه برای سلطه و حیله؛ و این نکته قابل توجه است.

 

بنی اسرائیل وقتی که ملعون و از درگاه خدا رانده شد و از فلاح و رستگاری نا امید، توبه نکرد؛ بلکه به جای بازگشت، به حیله و نیرنگ متوسل شد.

 

پیشینه این قوم از قدیم الایام نشان می دهد که بنی اسرائیل هیشه به سحر و جادو و طالع بینی اهمیت می داده. در تعالیم اولیه حضرت موسی کلیم الله (ع)، نیز اطلاعات و علوم بسیاری بین یهودیان جاری بوده که بعدا آنها از این اخبار سوء استفاده کردند.

 

بنابراین سابقه یهود برای شناسایی اخبار آخرالزمان بیش از سایر اقوام است و از آنجایی که در پشت سلطه جویی های غرب بنی اسرائیل قرار دارد، بی شک همه منابع حلال و حرام، پاک و کثیف درباره آینده در غرب موجود است و غرب از این اخبار کاملا اطلاع دارد.

 

علاوه بر این غربی ها، صرف نظر از منابع مسیحی و یهودی عموم منابع مسلمانان را نیز در اختیار دارند. یعنی بی شک یهود تلاش کرده که همه اخبار مربوط به آخرالزمان را از میان آثار همه ملل جمع آوری کند. پس دور از ذهن نیست که همه منابع مربوط به مسلمانان را نیز جمع آوری کرده باشند.

 

زمانی، آن چنان بحث آخرالزمان و گفتگو از آن در غرب داغ شد و بازار گرمی پیدا کرد که محقق ارجمند جناب آقای شیخ «علی کورانی» در کتاب عصر ظهور نوشت:

 

«آن قدر گفت و گو درباره آخرالزمان شایع شد که گفتند در انگلستان پرونده قطوری درباره آخرالزمان وجود دارد که فقط عکس امام مهدی (ع) را کم دارد»

 

به هر صورت این اخبار، جمع آوری شده و یهود نیز تکیه اش بر هین اخبار است. بنابراین می شود این طور نتیجه گیری کرد که در عموم این منابع از آینده ای سخن به میان آمده که در آن معنویت بر جهان حاکم می شود، موعود آسمانی می آید و بساط شیطان و سلطه جویی اش جمع می شود.

 

منبع: شفیعی سروستانی، اسماعیل. مثلث مقدس: راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان. نشر هلال، چاپ پنجم، 1388، ص 92

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، غرب، غرب شناسی، غرب و آخرالزمان، آخرالزمان در غرب، پیش گویی ها درباره آینده، یهودیان، پیشگویی های یهودیان درباره آینده، پیشگویی های مسلمانان درباره آینده، سحر و جادو و طالع بینی در دین یهودیت، علوم غریبه، بنی اسرائیل، اسرائیل، حضرت موسی (ع)، آخرالزمان در دین یهود، آخرالزمان در دین اسلام، منابع یهودی درباره آخرالزمان، منابع مسیحی درباره آخرالزمان، منابع اسلامی درباره آخرالزمان، حضرت مهدی (ع)، شیطان، شیطان در آخرالزمان، Westology: West and apocalypse، انگلستان و آخرالزمان

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">