سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

کتاب مقدس: انجیل یوحنا: فصل دوم و سوم

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۰۱ ب.ظ

کتاب مقدس انجیل. انجیل یوحنا. عهد جدید

کتاب مقدس: انجیل یوحنا فصل دوم

.

عروسی در قانای جلیل

دو روز بعد، در قانای جلیل جشن عروسی برپا بود و مادر عیسی در آنجا حضور داشت. 2 عیسی و شاگردانش نیز به عروسی دعوت شده بودند. 3 وقتی شراب تمام شد، مادر عیسی به او گفت: «آنها دیگر شراب ندارند» 4 عیسی به وی پاسخ داد: «این به من مربوط است یا به تو؟ وقت من هنوز نرسیده است» 5 مادرش به نوکران گفت: «هر چه به شما بگوید انجام دهید»

6 در آنجا شش خمره سنگی وجود داشت، که هر یک در حدود هشتاد لیتر گنجایش داشت و برای انجام مراسم تطهیر یهود به کار می رفت. 7 عیسی به نوکران گفت : «خمره ها را از آب پر کنید» آنها را لبالب پر کردند 8 آنگاه عیسی گفت: «اکنون کمی از آن را نزد رئیس مجلس ببرید» و آنها چنین کردند. 9 رئیس مجلس که نمی دانست آن را از کجا آورده بودند، آبی را که به شراب تبدیل شده بود چشید، اما خدمتکارانی که آب را از چاه کشیده بودند، از جریان اطلاع داشتند. پس رئیس مجلس داماد را صدا کرد 10 و به او گفت: «همه، بهترین شراب را اول به مهمانان می دهند و وقتی سرشان گرم شد، آن وقت شراب پست تر را می آورند اما تو بهترین شراب را تا این ساعت نگاه داشته ای»

11 این معجزه، که در قانای جلیل انجام شد، اولین معجزه عیسی بود و او به وسیله آن جلال خود را ظاهر کرد و شاگردانش به او ایمان آوردند. 12 بعد از آن عیسی همراه مادر، برادران و شاگردان خود به کفرناحوم رفت و چند روزی در آنجا ماندند.

.

عیسی به معبد بزرگ می رود

13 چون عید فصح یهود نزدیک بود عیسی به اورشلیم رفت 14 در معبد بزرگ، اشخاصی را دید که به فروش گاو و گوسفند و کبوتر مشغولند، و صرافان هم در پشت میزهای خود نشسته اند. 15 پس با طناب شلاقی ساخت و همه آنان را با گوسفندان و گاوان از معبد بزرگ بیرون راند و سکه های صرافان را دور ریخت و میزهای آنان را واژگون ساخت. 16 آنگاه به کبوتر فروشان گفت: «اینها را از اینجا بیرون ببرید. خانه پدر مرا به بازار تبدیل نکنید» 17 شاگردان عیسی به خاطر آوردند که کتاب مقدس می فرماید: «غیرتی که برای خانه تو دارم آتشی در وجودم بر افروخته است»

18 پس یهودیان از او پرسیدند: «چه معجزه ای می کنی که نشان بدهد حق داری این کارها را انجام دهی؟» 19 عیسی در پاسخ گفت : «این معبد را ویران کنید و من آن را در سه روز بر پا خواهم کرد»

20 یهودیان گفتند: «ساختن این مبد چهل و شش سال طول کشیده است. تو چطور می توانی آن را در سه روز بنا کنی؟» 21 اما معبدی که عیسی از آن سخن می گفت بدن خودش بود 22 پس از رستاخیز او از مردگان، شاگردانش به یاد آوردند که این را گفته بود و به کتاب مقدس و سخنان عیسی ایمان آوردند.

.

عیسی همه را می شناسد

23 در آن روزها که عیسی برای عید فصح در اورشلیم بود اشخاص بسیاری که معجزات او را دیدند، به او گرویدند 24 اما عیسی به آنان اعتماد نکرد، چون همه را خوب می شناخت 25 و لازم نبود کسی درباره انسان چیزی به او بگوید زیرا او به خوبی می دانست که در درون انسان چیست.

.

کتاب مقدس: انجیل یوحنا فصل سوم

.

عیسی و نیقودیموس

1 یک نفر از فریسان به نام نیقودیموس که از بزرگان قوم یهودی بود، 2 یک شب نزد عیسی آمد و به او گفت: «ای استاد، ما می دانیم تو معلمی هستی که از طرف خدا آمده ای زیرا هیچ کس نمی تواند معجزاتی را که تو می کنی انجام دهد، مگر آنکه خدا با او باشد»

3 عیسی پاسخ داد: «یقین بدان تا شخص از نو تولد نیابد نمی تواند پادشاهی خدا را ببیند» 4 نیقودیموس گفت: «چطور ممکن است شخص سالخورده ای از نو متولد شود؟ آیا می تواند باز به رحم مادر خود برگردد و دوباره تولد یابد؟»

5 عیسی پاسخ داد: «یقین بدان که هیچ کس نمی تواند به پادشاهی خدا  وارد شود مگر آنکه از آب و روح تولد یابد. 6 آنچه از جسم تولد بیابد، جسم است و آنچه از روح متولد شود، روح است. 7 تعجب نکن که به تو می گویم همه باید دوباره متولد شوند. 8 باد هر جا که بخواهد می وزد صدای آن را می شنوی، اما نمی دانی از کجا می آید، یا به کجا می رود. حالت کسی هم که از روح خدا متولد می شود همینطور است»

9 نیقودیموس در جواب گفت: «این چطور ممکن است؟» 10 عیسی گفت: «آیا تو که یک معلم بزرگ اسرائیل هستی، این چیزها را نمی دانی؟ 11 یقین بدان که ما از آنچه می دانیم سخن می گوییم و به آنچه دیده ایم شهادت می دهیم، ولی شما شهادت ما را قبول نمی کنید. 12 وقتی درباره امور زمینی سخن می گویم و آن را باور نمی کنید، اگر  درباره امور آسمانی سخن بگویم چگونه باور خواهید کرد؟ 13 کسی هرگز به آسمان بالا نرفت، مگر آن کس که از آسمان پایین آمد، یعنی پسر انسان که جایش در آسمان است.»

14 همان طوری که موسی در بیانبان مار برنزی را بر بالای تیری قرار داد، پسر انسان هم باید بالا برده شود 15 تا هر کس به او ایمان بیاورد صاحب حیات جاودان گردد. 16 زیرا خدا جهانیان را آنقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را داد تا هر که به او ایمان بیاورد هلاک نگردد، بلکه صاحب حیات جاویدان شود. 17 زیرا خدا پسر خود را به جهان نفرستاد که جهانیان را محکوم نماید بلکه تا آنان را نجات بخشد.

18 «هر کس به او ایمان بیاورد محکوم نمی شود اما کسی که به او ایمان نیاورد در محکومیت باقی می ماند، زیرا به اسم پسر یگانه خدا ایمان نیاورده است. 19 حکم این است که نور به جهان آمد ولی مردم به علت کارهای شرارت آمیز خود تاریکی را بر نور ترجیح دادند، 20 زیرا کسی که مرتکب کارهای بد می شود از نور متنفر است و از آن دوری می جوید مبادا کارهایش مورد سرزنش واقع شود. 21 اما شخص نیکوکار به سوی نور می آید تا روشن شود که کارهایش در اتحاد با خدا انجام شده است.»

.

عیسی و یحیی

22 بعد از آن عیسی  با شاگردان خود به سرزمین یهودیه رفت و در آنجا مدتی با آنها مانده تعمید می داد. 23 یحیی نیز در عینون، نزدیک سالیم، به تعمید دادن مشغول بود. در آن ناحیه آب فراوان بود و مردم برای گرفتن تعمید می آمدند، 24 زیرا یحیی هنوز به زندان نیفتاده بود.

25 بین شاگردان یحیی و یک نفر یهودی مباحثه ای در مورد مسئله طهارت در گرفت. 26 پس آنها نزد یحیی آمده به او گفتند: «ای استاد، آن کسی که در اطراف اردن با تو بود و تو درباره او شهادت دادی، در اینجا به تعمید دادن مشغول است و همه نزد او می روند.»

27 یحیی در پاسخ گفت: «انسان نمی تواند چیزی جز آنچه خدا به او می بخشد، به دست آورد. 28 شما خود شاهد هستید که من گفتم مسیح نیستم، بلکه پیشاپیش او فرستاده شده ام. 29 عروس به داماد تعلق دارد. دوست داماد، که در کناری ایستاده و صدای داماد را می شنود، لذت می برد. شادی من همینطور کامل شده است. 30 او باید پیشرفت کند، در حالی که من عقب می روم.»

.

کسی که از آسمان می آید

31 کسی که از بالا می آید بالاتر از همه است و کسی که متعلق به این دنیای خاکی باشد، آدمی است زمینی و درباره امور دنیوی سخن می گوید، اما آن کسی که از آسمان می آید از همه بالاتر است 32 و به آنچه دیده و شنیده است شهادت می دهد اما هیچ کس شهادت او را قبول نمی کند. 33 هر که شهادت او را بپذیرد صداقت و راستی خدا را تصدیق کرده است. 34 کسی که از طرف خدا فرستاده شده است، کلام خدا را بیان می کند زیرا خدا روح خود را بی حد و حصر به او عطا می فرماید. 35 پدر پسر را محبت می کند و همه چیز را به او سپرده است. 36 آن کسی که به پسر ایمان بیاورد حیات جاودان دارد، اما کسی که از پسر اطاعات نکند حیات را نخواهد دید، بلکه همیشه مورد غضب خدا خواهد بود.

.

مطالب مرتبط:

کتاب مقدس: انجیل یوحنا: فصل اول

کتاب مقدس: تورات: کتاب پیدایش: فصل اول و دوم

سیر مطالعاتی غرب شناسی

سیر مطالعاتی یهودیت شناسی

سیر مطالعاتی صهیونیسم شناسی

.

اسرافیل: کتاب مقدس: انجیل: انجیل یوحنا: فصل دوم// عهد جدید

اسرافیل: کتاب مقدس: انجیل: انجیل یوحنا: فصل سوم// عهد جدید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">