سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

کتاب مقدس: تورات: کتاب پیدایش فصل اول و دوم

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹ ب.ظ

کتاب مقدس. تورات. عهد عتیق. کتاب پیدایش

آفرینش جهان

1 در ابتدا، خدا آسمان ها و زمین را آفرید. 2 زمین خالی و بدون شکل بود. همه جا آب بود و تاریکی آن را پوشانده بود و روح خدا بر روی آبها حرکت می کرد. 3 خدا فرمود: «روشنایی بشود» و روشنایی شد. 4 خدا از دیدن روشنایی خشنود شد و روشنایی را از تاریکی جدا کرد. 5 خدا روشنایی را روز و تاریکی را شب نام گذاشت. شب گذشت و صبح فرا رسید، این بود روز اول.

6 خدا فرمود: «فلکی ساخته شود تا آبها را از یکدیگر جدا کند» 7 خدا فلک را ساخت و آب های زیر فلک را از آب های بالای فلک جدا کرد. 8 خدا فلک را آسمان نامید. شب گذشت و صبح فرا رسید، این بود روز دوم.

9 خدا فرمود: «آب های زیر آسمان در یک جا جمع شوند تا خشکی ظاهر گردد» و چنان شد. 10 خدا خشکی را زمین  و آبها را که در یکجا جمع بودند دریا نام گذاشت.. خدا از دیدن آنچه انجام شده بود، خشنود شد. 11 سپس خدا فرمود: «زمین همه نوع گیاه برویاند، گیاهانی که دانه بیاورند و گیاهانی که میوه بیاورند» و چنین شد. 12 پس زمین همه نوع گیاه رویانید و خدا از دیدن آنچه انجام شده بود، خشنود شد. 13 شب گذشت و صبح فرا رسید، این بود روز سوم.

14 بعد از آن خدا فرمود: «اجرام نورانی در آسمان به وجود آیند تا روز را از شب جدا کنند و روزها، سالها و فصلها را نشان دهند. 15 آنها در آسمان بدرخشند تا بر زمین روشنایی دهند» و چنین شد. 16 پس از آن، خدا دو جرم نورانی بزرگ ساخت، یکی خورشید برای سلطنت در روز و یکی ماه برای سلطنت در شب. همچنین ستارگان را ساخت. 17 آنها را در آسمان قرار داد تا بر زمین روشنایی دهند 18 و بر روز و شب سلطنت نمایند و روشنایی را از تاریکی جدا کنند. خدا، از دیدن آنچه شده بود، خشنود شد. 19 شب گذشت و صبح فرارسید، این بود روز چهارم.

20 پس از آن خدا فرمود: «آبها را از انواع جانوران و آسمان را از انواع پرندگان پر شوند» 21  پس، خدا جانداران بزرگ دریایی و همه جانورانی که در آب زندگی می کنند و تمام پرندگان آسمان را آفرید. خدا از دیدن آنچه کرده بود، خشنود شد 22 و همه آنها را برکت داد و فرمود تا بارور شوند و دریا را پر سازند و به پرندگان فرمود: «بارور و کثیر شوید» 23 شب گذشت و صبح فرا رسید، این بود روز پنجم.

24 بعد از آن، خدا فرمود: «زمین همه نوع حیوانات به وجود آورد، اهلی و وحشی، بزرگ و کوچک» و چنین شد 25 پس خدا، همه آنها را ساخت و از دیدن آنچه انجام شده بود، خشنود شد.

26 پس از آن خدا فرمود: «اینک انسان را بسازیم. ایشان مثل ما و شبیه ما باشند و بر ماهیان دریا و پرندگان آسمان و همه حیوانات اهلی و وحشی، بزرگ و کوچک و بر تمام زمین حکومت کند» 27 پس خدا انسان را شبیه خود را آفرید. ایشان را زن و مرد آفرید. 28 آنها را برکت داد و فرمود: «بارور و کثیر شوید. نسل شما در تمام زمین زندگی کند و آن را تحت تسلط خود درآورد. من شما  را بر ماهیان و پرندگان و تمام حیوانات وحشی می گمارم. 29 هر نوع گیاهی که میوه بیاورد برای شما آمده کرده ام تا بخورید. 30 اما هر نوع علف سبز را برای خوراک تمام حیوانات و پرندگان آماده کرده ام» و چنین شد. 31 خدا از دیدن تمام کارهایی که انجام داده بود، بسیار خشنود گشت. شب گذشت و صبح فرارسید. این بود روز ششم.

.

فصل دوم

1 به این ترتیب تمام آسمان ها و زمین تمام گردید. 2 در روز هفتم خدا کار آفرینش را تمام کرد و از آن دست کشید. 3 او، روز هفتم را مبارک خواند و آن را برای خود اختصاص داد، زیرا در آن روز کار آفرینش را تمام کرد و از آن دست کشید. 4 این چگونگی آفرینش آسمان ها و زمین است. وقتی خداوند آسمان ها و زمین را ساخت، 5 هیچ گیاه یا علف سبزی در روی زمین نبود زیرا خداوند هنوز باران بر زمین نبارانیده بود و کسی نبود که در زمین زراعت کند. 6 اما آب از زیر زمین بالا می آمد و زمین را سیراب می کرد.

.

آفرینش آدم

7 پس از آن خداوند مقداری خاک از زمین برداشت و از آن آدم را ساخت و در بینی او روح حیات دمید و او یک موجود زنده گردید.

.

باغ عدن

8 خداوند باغی در عدن که در طرف مشرق است درست کرد و آدم را که ساخته بود در آنجا گذاشت. 9 خداوند همه نوع درختان زیبا و میوه دار در آن باغ رویانید و درخت حیات و همچنین درخت شناخت خوب و بد را در وسط باغ قرار داد.

10 رودخانه ای از عدن می گذشت و باغ را سیراب می کرد و از آنجا به چهار نهر تقسیم می شد. 11 نهر اول، فیشون است که سرزمین حویله را دور می زند 12 در این سرزمین طلای خالص و عطر گران قیمت و سنگ عقیق وجود دارد. 13 نهر دوم، جیحون است که سرزمین کوش را دور می زند. 14 نهر سوم دجله است که از شرق آشور می گذرد و نهر چهارم، فرات است.

15 سپس خداوند آدم را در باغ عدن گذاشت تا در آن زراعت کند و آن را نگهداری نماید. 16 خداوند به آدم فرمود: «اجازه داری از میوه تمام درختان باغ بخوری. 17 اما هرگز از میوه درخت شناخت خوب و بد نخور زیرا اگر از آن بخوری در همان روز خواهی مرد»

.

آفرینش زن

18 خداوند فرمود: «خوب نیست که آدم تنها زندگی کند. بهتر است یک همدم مناسب برای او بسازم تا او را کمک کند» 19 پس خداوند، تمام حیوانات و پرندگان را از خاک زمین ساخت و نزد آدم آورد تا ببیند آدم چه نامی بر آنها خواهد گذاشت و هر نامی که آدم بر آنها گذاشت، همان نام آنها شد. 20 بنابراین آدم تمام پرندگان و حیوانات را نامگذاری کرد، ولی هیچ یک از آنها همدم مناسبی برای آدم نبود که بتواند او را کمک کند.

21 پس خداوند، آدم را به خواب عمیقی فرو برد و وقتی او در خواب بود یکی از دهنده هایش را برداشت و جای آن را به هم پیوست. 22 سپس از آن دنده زن را ساخت و او را نزد آدم آورد. 23 آدم گفت:

«این مانند خود من است. استخوانی از استخوان هایم و قسمتی از بدنم. نام او نساء است، زیرا از انسان گرفته شد»

24 به همین دلیل مرد پدر و مادر خود را ترک می کند و با زن خود زندگی می کند و هر دو یک تن می شوند. 25 آدم و زنش هر دو برهنه بودند و این را شرم آور نمی دانستند.

.

عهد عتیق//کتاب مقدس: تورات: کتاب پیدایش فصل اول و دوم

.

مطالب مرتبط:

کتاب مقدس: انجیل یوحنا: فصل اول

سیر مطالعاتی یهودیت شناسی

سیر مطالعاتی تاریخ غرب

سیر مطالعاتی غرب شناسی

سیر مطالعاتی فراماسونری و صهیونیسم

سیر مطالعاتی صهیونیسم شناسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">