سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

صهیونیسم شناسی

کشتار فلسطینیان در «دیر یاسین» توسط صهیونیست ها

20 فروردین 1327/ 10 آوریل 1948

 

دهکده دیر یاسین در غرب اورشلیم قرار گرفته است و نقطه ارتباطی مهمی برای اعراب فلسطین به شمار می آید. این این دهکده اولین مواضع اعراب بود که توسط صهیونیست ها به خصوص نیروهای تروریستی «ایرگون» به رهبری «مناخیم بیگن» تصرف گردید.

به دنبال اشغال فلسطین و تسلط صهیونیست ها، قلع و قمع و اخراج اعراب از همان لحظات نخست آغاز شد. صهیونیست ها با ایجاد گروه های تروریستی مثل «هاگانا» و تشکیل ارتش سری و قتل عام دیر یاسین و کفر قاسم و ناصرالدین و درهم کوبیدن سایر جاها به ایجاد رعب و وحشت پرداختند. صهیونیست ها در روز 9 آوریل 1948م. با حمله نگهانی به قریه دیر یاسین مردم را دعوت به تخلیه دهکده و دست شستن از خانه و اموال خود کردند.

 

روز بعد به دیر یاسین حمله و دویست و پنجاه نفر از اهالی آن را از زن و مرد، کوچک و بزرگ، عاجز و مریض به قتل رساندند و با بریدن دست و پا، دریدن شکمها، کندن گوشها، بیرون آوردن چشم ها، له کردن جمجمه ها، کشته ها و زنده ها را مثله کردند و اجساد را به چاهی ریختند. در این حادثه قوای انگلیسی، نزدیک همان دهکده بود، اما کوچکترین حرکتی برای نجات اعراب از خود نشان ندادند، با اینکه مسئولیت حفظ امنیت به عهده آنان بود. ولی برای نجات یهود، بنا به ماموریت مخفی خود که حفظ مستعمرات و کاروان های یهودی بود، درست و دقیق عمل می کردند.

نظیر همین فاجعه شوم را در قریه ناصر الدین نزدیک طبریه انجام دادند و این قریه عربی را به طور کامل محو کردند و تمام ساکنان آن را کشتند و قوای مسئول بریتانیا با اطلاع از حمله صهیونیست ها، اصلا واکنشی نشان ندادند.

 

این جزئیات وحشیانه دنیا را تکان داد، جمعیت صلیب سرخ جهانی نماینده ای را برای مطالعه وضع این روستا فرستاد، یهودیان پس از اطلاع، یک روز موعد بازدید را عقب انداختند و تا آنجا که توانستند آثار جنایت را محو کردند و به ویژه اجساد مثله شده یکصد و پنجاه نفر را در چاهی ریختند و در آن را بستند. نماینده صلیب سرخ در ضمن گردش در میان خرابه ها و بازدید بقیه اجساد و اعضای قطع شده آنان به چاه یاد شده برخورد و همه اجساد را که با زشت ترین صورت مثله شده بودند از چاه بیرون آورد. دست استعمار و تهدیدهای صهیونیست ها نماینده صلیب سرخ را به وحشت انداخت تا جرأت نکند به طور کامل گزارش دهد و فقط در گزارش خود نوشت: «وضع این دهکده خیلی وحشت بار بود»

 

یهودیان در این تجاوزها، قساوت و بی رحمی را به آخرین حدّ رساندند. آنها بعضی از اعراب را نمی کشتند تا به مناطق دیگر عربی بروند و رفتار وحشت زای یهودیان را بگویند و در دل اعراب ترس و وحشت ایجاد نمایند. دهها مورد نظیر این جنایت به دست یهودیان در روستاهای بی پناه و بی سلاح عربی تکرار شد، رعب و وحشتی به وجود آمد، که بیش از دو میلیون مسلمان و مسیحی دست از زندگی خود بردارند و سر به بیابان بگذارند تا شاید جان سالم به در برند و هنوز هم پس از گذشت پنجاه سال از اشغال فلسطین، آواره و سرگردان باشند.

اسرافیل

نظرات  (۱)

  • مـــــحـــــمدبـــــاقـــــر علیرضالو
  • سلام.استادی داشتیم میفرمود: اگر سایر ادیان مهلتی پیدا کنند تا بر یهودیان مسلط شوند؛ پوست یهودیان را خواهند کند(هر دینی)
    با توجه به جرمها و جنایاتی که به برخی از آنها اشاره نمودید و برخی هم‌از متن جا افتاده بود(مانند بیرون آوردن جنین ها از شکم مادران باردار و...
    یهود؛صهیونیزم؛ استعمار؛واژه هایی که در بسیاری از جنایات فجیع انسانی ؛ قطعا رد پاهایی دارند.
    ادمین وبلاگ:تلنگرتفکر
    پاسخ:
    سلام.
    اسرائیل غده سرطانی روی زمین است.
    تشکر ار حضور و نظرتون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">