سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

تروریسم: حکومت ترس و مرگ (قسمت دوم)

دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰ ب.ظ

تروریسم: حکومت ترس و مرگ (قسمت دوم)

 

حرکت های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه متهم به تروریسم:

 

با تمام شدن جنگ جهانی دوم و ادامه حضور اشغالگرانه و استعماری قدرت های غربی در بسیاری از مناطق جهان حرکت های آزادی خواهانه ای برای مقابله نظامی با اشغالگران صورت گرفت که این حرکت ها و حرکت هایی از این دسته به دلیل مغایرت با منافع استعماری قدرت های غربی به تروریسم متهم شده و در نتیجه سرکوب این حرکت ها از طرف اشغالگران غربی، مقابله با تروریسم نامیده شد. قیام آزادی بخش مردم الجزایر علیه استعمارگران فرانسوی، نهضت مردم ویتنام بر ضد اشغالگران امریکایی، حرکت استقلال طلبانه مبارزان ایرلند شمالی بر ضد اشغالگران انگلیسی، حرکت چریک های فاراباندومارتی در ال سالوادور، قیام ساندیست ها علیه حاکم امریکایی نیکاراگوئه از این جمله به شمار می آیند.

 

بعد از تاسیس رژیم اشغالگر قدس  و اشغال سرزمین های اسلامی از سوی این رژیم گروه های مبارز مسلمانی برای مقابله با رژیم اشغالگر و رفع تجاوزات آن تشکیل شدند که از آن جمله می توان به حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، سازمان جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله لبنان اشاره کرد. دستگاه های تبلیغاتی غربی  و استکباری در طول سال های اخیر تلاش زیادی برای تروریست معرفی کردن این حرکت های آزادی بخش و استقلال طلب انجام دادند و با ساخت فیلم های سینمایی و استفاده از شبکه های ماهواره ای خبری و نشریات متنوع سعی داشته و دارند جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غیر نظامیان فلسطینی و لبنانی را مقابله با تروریسم جلوه دهند.

 

تروریسم هدایت شده:

 

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و گسترش تفکر آن در گوشه گوشه جهان به ویژه منطقه خاورمیانه و شکل گیری گروه های آزادی بخش مسلمان در این منطقه و تحت تاثیر انقلاب اسلامی، قدرت های غربی به ویزه امریکا با هدف تخرب تبلیغاتی انقلاب اسلامی و گروه های آزادی بخش اسلامی و زشت نشان دادن چهره اسلام سیاسی و مبارز و همچنین انحراف جوانان مسلمان مشتاق به جهاد، طرحی را به کمک سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی خود به اجرا گذاشتند. در این طرح گروه هایی با شعارهای تند ضدغربی و اسلامی و با حمایت مالی و تسلیحاتی سازمان های جاسوسی غرب در مناطقی مثل افغانستان تشکیل گردید. این حرکات بعد از به قدرت رسیدن طالبان  (که خود نمونه ای از این گروه ها بودند) به اوج رسید. گرو هایی مثل القاعده در چنین فضایی رشد کرده و با جذب بعضی نیروهای مشتاق به جهاد بر علیه قدرت های غربی، آنها را به انجام حرکت های تروریستی در مناطق مختلف دنیا وادار کردند. انفجار سفارت امریکا در نایروبی (کنیا)، انفجار مراکز توریستی در شبه جزیره بالی اندونزی و عملیات تروریستی در تئاتر مسکو نموه ای از این حرکات بودند (که البته عملیات اخیر توسط گروه هایی با همین تفکر اما با ملیت چچنی انجام شد).

 

به دنبال این زمینه سازی ها حادثه 11 سپتامبر شکل گرفت که بنابر دلایل مختلف (از جمله عدم حضور یهودی ها در محل انفجار، چگونگی عبور هواپیماهای حامل تروریست ها از حصار امنیتی شهر نیویورک، فیلم برداری حادثه از زوایای متفاوت و دقیق و ... ) نقش سرویس های جاسوسی غرب و اسرائیل در انجام آنها انکار ناپذیر است. بعد از 11 سپتامبر نومحافظه کاران جمهوری خواه حاکم بر امریکا، با استفاده از فضای به دست آمد از حادثه تروریستی نیویورک و بازی کردن نقش قربانی تروریسم، حملات حساب شده ای را به افغانستان و عراق ترتیب دادند و با شعار مقابله با تروریسم نظام های مورد حمایت خود در افغانستان و عراق (طالبان و صدام) را ساقط کردند. در حالی که هدف اصلی آنها دست یابی و کنترل منطقه خاورمیانه بزرگ با محوریت اسرائیل و خاموش کردن شعله انقلاب اسلامی ایران بود.

 

با گذشت چندین سال از حضور نظامی امریکا و متحدان غرب آن در افغانستان و عراق، آنچه بیشتر از هرچیز دیگر امنیت منطقه و دو کشور تحت اشغال به ویژه عراق را به خطر انداخته تروریسم است! گروه های متنوع تروریستی با حمایت کامل نیروهای غربی و امریکایی به کشتار روزانه مردم عراق پرداختند و بسیاری از شخصیت های مردمی و موثر در این کشور (از جمله شهید سید محمد باقر حکیم) را با عملیات تروریستی به شهادت رسانده و با انفجار بمب در جوار حرم های مطهر حضرت امیر، سید الشهدا و کاظمین و تخریب کامل حرم عسکریین در سامرا، اوج نفرت خود از تفکر معنوی انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشتند. از دیگر اهداف عملیات های تروریستی مورد حمایت امریکا در عراق ایجاد اختلاف در بین شیعیان و اهل سنت بوده است.

 

در مجموع تروریسم مورد حمایت غرب که با هدف تخریب چهره اسلام انقلابی و ایجاد بهانه به منظور شروع دوره جدید جنگ های صلیبی (بنا به سخنان بوش پسر در فردای 11 سپتامبر) شکل گرفته بود، علی رغم خشونت ها و جنایات بسیار اهداف مورد نظر قدرت های استکباری را فراهم نکرد و گرفتاری جدی ارتش و حکومت امریکا در باتلاق عراق و افغانستان، نتیجه مبارزه با تروریسم برای بانیان غربی آن بوده است!

 

منبع: روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تا کنون. جلد پنجم: در جهت عکس حرکت کن: از اعتراض های مدرن تا کنون. دفتر نشر معارف، چاپ دوم، 1391، ص 71

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، تروریسم، تروریسم سیاسی، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، تروریسم رسانه و تبلیغات رسانه ای، تروریسم دولتی، حرکت های آزادی خواه و استقلال طلبانه متهم به تروریسم، تروریسم هدایت شده، رژیم اشغالگر قدس، فلسطین، امریکا، امریکای لاتین، قیام های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه، گروه های تروریستی، حمله به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران، ناو امریکایی وینسنس، الجزایر، رژیم بعث عراق، افغانستان، حمله امریکا به افغانستان و عراق، گروه های مافیایی، احزاب سیاسی، نیویورک، طالبان و صدام، اسرائیل، عملیات تروریستی یازده سپتامبر، گروه تروریستی چریک های فدایی خلق، سازمان مجاهدین خلق، انقلاب اسلامی ایران، غرب، غرب شناسی، استعمار و استکبار، اسپانیا، ژاپن، صهیونیسم ، امریکا شناسی، تروریسم جهانی، قربانیان ترور، انواع ترور، تروریسم چیست؟، تعریف تروریسم، تروریست، israfil، terrorism، the West، terrorist، Palestine، America and terrorism، Victims of terrorism، terrorist groups

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">