سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

فرقه های نوظهور

اهداف و روش های عرفان های کاذب

راه های مقابله با نفوذ عرفان های نوظهور

(قسمت اول)

 

اهداف فرقه های نوظهور

 

1 :: مقابله با گسترش معنویت دینی

 

استکبار جهانی و نظام ظلمانی سلطه طلب به خوبی دریافته اند که تنها راه مبارزه با نظام اسلامی همان مبارزه فرهنگی و اتخاذ راهبرد فرهنگی است. زیرا می دانند غنای فرهنگی و معنوی تنها در اسلام ناب محمدی (ص) است که می تواند مژده سعادتمندی و رستگاری را به بشریت بدهد و دشمنان بشریت را به وادی ناامیدی بکشاند. از این رو از راه های گوناگون به مقابله با معنویت اسلامی برخاسته اند.

 

2 :: مقابله با اسلام و نظام اسلامی

 

از محورهای مهم هدف های فرقه های نوظهور و و عرفان های کاذب، اسلام ستیزی و مقابله با نظام اسلامی است. دعوت به اباحه گری و بی بندوباری، مخالفت با جایگاه انبیا و برگزیدگان الهی و اهانت به آموزه های دینی، تنها بخشی از عملکرد این فرقه هاست.

 

از سوی دیگر از آنجا که کشور عزیزمان ایران، کانون شکل گیری نظام اسلامی و پرچم دار شیعیان جهان اسلام می باشد، همواره هدف حملات دشمنان قرار گرفته است. همچنین مخالفت با اسلام و نظام اسلامی، سابقه ای دیرینه دارد و دشمن همواره کوشیده است با همه توان و ابزار و امکانات خود در برابر این حرکات الهی و اسلامی ایستادگی نماید. علت این رویه دشمنی نیز ترس آنان از اسلام است.

 

شیوه های فرقه های نوظهور

 

الف) اباحه گری و ابتذال

 

یکی از راه های اساسی دشمن در القای معنویت های نوظهور و کاذب، اباحه گری و ترویج بی بندوباری است. آنان برای اجرای این امر از ابزارهای فرهنگی چون کتاب، فیلم، پایگاه های اطلاع رسانی، شبکه های مجازی و شبکه های ماهواره ای بهره می گیرند و می کوشند فضای جوامع را چنان غبار آلود سازند که تشنگان معنویت واقعی قدرت تشخیص را از دست بدهند و نتوانند سراب را از آب تشخیص دهند.

 

ب) ترویج جادوگری

 

ریشه های شکل گیری سحر و جادوگری جدید و مدرن به سده های 16 و 17 میلادی بر می گردد که نشان می دهد مدیریت صهیونیستی و کابالایی تاثیری مهم در ترویج جادوگری و سحر تا به حال داشته است. ترویج سحر و جادوگری از راه کارهای جذب افراد است که امروزه توسط رهبران این فرقه ها انجام می گیرد.

 

آنان همواره کوشیده اند با چشم بندی، تردستی و جادوگری، علاوه بر ساختن یک چهره مقدس و خداپرستانه برای خود، پیروانی را جذب و به سمت معنویت های کاذب سوق دهند که در بین این مباحث جایی برای تعالیم آسمانی وجود ندارد.

 

ج) ترویج عرفان سکولار

 

در عرفان های کاذب به جای رسیدن به حقیقت ، انسان راه شیطان و اصحاب شیطان را می پیماید و این آغاز انحراف بزرگتر است. این رویکردها عموما در خصایص رهبران فرقه های انحرافی قابل مشاهده است. در عرفان های سکولار به جای دعوت به خدا، تسلیم بی قید و شرط بودن در برابر رهبر فرقه مطرح می شود که این خود آغاز انحراف بزرگتر است.

 

د) هویت زدایی

 

هویت واقعی آدمی در پرتو ارتباط با خدا شکل می گیرد و پس از تثبیت هویت دینی، رفتارهای فردی و اجتماعی بر اساس آرمان ها و هدف های دینی صورت می پذیرد. انسان در جهان بینی الهی جایگاهی والا دارد و جانشین و خلیفه الهی در روی زمین است و می داند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا می رود.

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">