سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

روسپی گری

عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری

نبود آموزش های جنسی به دختران و پسران و روسپی گری

 

علی رغم توصیه ها و تاکید های متون اسلامی به تربیت صحیح دختران و پسران و از جمله تربیت جنسی آنها و نیز با وجود آموزش های فراوان متون اسلامی در این خصوص و سیره عملی پیشوایان دینی، متاسفانه تربیت و آموزش جنسی نسل نوجوان و جوان ما تا حد بسیاری فراموش شده است. و طرح این مسئله از نظر عده ای، از اساس نادرست و گمراه کننده است و به همین جهت با نگرش منفی بدان می نگرند.

 

در حالی که از دیدگاه متون اسلامی، آگاهی صحیح از جمله عوامل بازدارنده انسان از رفتارهای نادرست و نابهنجار است و جهالت و نادانی سرمنشا بسیاری از خطاها و گمراهی هاست.

 

نبود آموزش های جنسی برای پسران و دختران، آنها را نسبت به بهداشت جنسی، پی آمدهای رفتارهای جنسی، وظایف دینی آنان در قبال جنس مخالف و مسائل جنسی خود، نحوه معاشرت با اعضای خانواده ، وظایف خویش به هنگام تشکیل زندگی زناشویی و مواردی مانند آن، نا آشنا می سازد و بسیاری از شبهات و پرسش های ذهنی آنان بی پاسخ می ماند.

 

طبیعی است که در این وانفسا و با وجود آنچه امروزه در فیلم ها و سی دی ها و برخی کتاب ها دیده می شود، چه بسا موجبات انحراف و گمراهی جوانان فراهم می گردد. واقعیت این است که یکی از عومل روسپی گری دختران و زنان ریشه در عدم آگاهی آنان از وظایف جنسی خویش قبل از تشکیل خانواده و پس از تشکیل خانواده دارد. از این رو آموزش های جنسی مبتنی بر معیارهای دینی، می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد.

 

پیشگیری یا پاسخ های پیشینی به لحاظ آنکه از اساس، ریشه های جرم را نشانه می رود، اهمیت و ارزش بیشتری نسبت به پاسخ های پسینی که نوعی انفعال و واکنش در برابر انحرافات است دارد. آموزش – و از جمله آموزش های صحیح در حوزه مسائل جنسی- از جمله تدابیر پیشگیرانه است که در حوزه تکالیف خانوادگی مورد تاکید قرار گرفته است. چرا که نتایج آن از حوزه زندگی دنیوی فراتر می رود.

 

از سوی دیگر تعلیم و تربیت صحیح و از جمله تعلیم آگاهی های لازم در حوزه مسائل جنسی از جمله تدابیر پیشگیرانه ای است که در درجه نخست، وظیفه پدر و مادر است.

 

پیامبر می فرماید: «هر کس دختری داشته باشد و به او بیاموزد و تربیت او را نیکو گرداند و نیز به او دانش بیاموزد و علم و دانش او را نیکو سازد و از نعمت هایی که خدا بر او فرو باریده است به وفور در اختیار او قرار دهد، آن دختر مانع از عذاب و آتش الهی برای آنان خواهد شد»

 

منبع: شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، چاپ اول، 1385، ص 201

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، روسپی گری، عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری، نبود آموزش های جنسی به دختران و پسران و روسپی گری، آموزش مسائل جنسی، مسائل جنسی دختران و پسران، دختران و زنان روسپی، تربیت جنسی دختران و پسران، آموزش های جنسی، متون اسلامی در مورد آموزش مسائل جنسی، بهداشت جنسی دختران و پسران، دختران و پسران، رفتارهای جنسی، آموزش مسائل جنسی در دین، زندگی زناشویی، وظایف جنسی زنان و مردان، انواع روابط جنسی، انحرافات جنسی، خانواده، انواع روابط سکسی، سکس، پورنوگرافی، Prostitution، Sex education

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">