سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

روسپی گری

عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری

عدم ارضای نیازهای جنسی زن و روسپی گری

(قسمت اول)

 

از جمله تئوری های روان شناختی انحرافات اجتماعی، تئوری «نیاز»هاست که البته در گستره کلی تر، این تئوری ها تنها تبیین کننده انحرافات نیستند، بلکه توجیه گر رفتارهای انسان اعم از خوب و بد می باشند.

 

این تئوری ها ضمن برشمردن سطوح مختلف نیازهای انسان، ارتباط بین آنها را به لحاظ زیستی- روانی و نه ارزشی بر شمرده اند؛ مثلا در تئوری مازلو نیازهای فیزیولوژیکی به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین نیازهای آدمی بر شمرده است؛ به گونه ای که عدم ارضای بسنده این گونه نیازها و ناکامی ها و محرومیت ها در این خصوص، می تواند زمینه بی توجهی به سایر نیازها مانند نیاز به عشق و محبت و دلبستگی را فراهم آورد.

 

بدون شک از جمله عواملی که موجب تن دادن به زندگی زناشویی می شود، تامین و ارضای نیازهای جنسی هر یک از زوجین است تا از این طریق این غریزه نیز تسکین و آرامش یابد.

 

حال اگر این امر حاصل نشود و مرد دچار سرد مزاجی باشد، یا از طریق دیگری- هرچند مشروع- نیاز جنسی خود را ارضا نماید و غریزه جنسی زن ارضا نشود این امر می تواند زن را به انحرافات جنسی و از جمله روسپی گری سوق دهد.

 

 (البته این موضوع یعنی عدم ارضای جنسی زن توسط مرد می تواند عواقب دیگری نیز داشته باشد همچون: گرایش زن به سمت فعالیت هایی مثل تجارت سکس و تجارت پورنوگرافی، فحشا، روابط نامشروع جنسی متعدد که بعدا می تواند به صورت اعتیاد درآید و زن را به خود وابسته کند. که در این صورت حتی اگر بعدها ارضای جنسی زن توسط مرد به خوبی نیز صورت گیرد بسیار مشکل می توان انتظار داشت زن فقط به شوهر خود اکتفا کند. «این نکته از اسرافیل مهدوی نویسنده وبلاگ اسرافیل می باشد و در کتاب نظام اسلامی و مسئله روسپی گری موجود نمی باشد» )

 

منبع: شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، چاپ اول، 1385، ص 198

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، روسپی گری، عوامل روسپی گری، عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری، عدم ارضای نیازهای جنسی زن و روسپی گری، قسمت، نیازهای جنسی زنان و مردان، تئوری های روان شناختی، انحرافات اجتماعی، انواع روابط جنسی، تئوری نیازها، نظریه نیازها، نظریه مازلو، عشق، زندگی زناشویی، روش های ارضای نیازهای جنسی، غریزه جنسی، گرم مزاجی، سرد مزاجی، پورنوگرافی، سکس، فحشا، تجارت پورنوگرافی، تجارت سکس، تجارت فحشا، صنعت پورنوگرافی، صنعت سکس، صنعت فحشا، انواع روش های سکس، انواع روابط جنسی، روابط نامشروع جنسی، Prostitution، Prostitution culture، Female sexual needs

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۲)

  • S💋A❤R💋A❤J💋O❤O💋N ❤
  • سلام لطفا پست ثابت منو ببینید
    پاسخ:
    سلام.
    حتما.
    در مورد چی هست؟
    عاللللی
    roustanews.com
    پاسخ:
    سلام.
    لطف دارید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">