سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

روسپی گری

عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری

عدم ارضای نیازهای جنسی زن و روسپی گری

(قسمت دوم)

 

در منابع اسلامی نیز روایاتی ذکر شده است که بیان می کند این احتمال وجود دارد که روسپی گری زن، نه ناشی از واکنش تقابلی و دفاعی بلکه، به جهت عدم ارضای نیازهای جنسی او از جانب شوهر باشد. در روایتی دیگر امام صادق (ع) از قول سلمان از پیامبر (ص) نقل می کند که حضرت فرمودند:

 

«هر مردی که کنیزی (یا زنی) داشته باشد و خواهش های جنسی او را به جا نیاورد یا او را به ازدواج کسی که خواهش های جنسی او را برآورده سازد، در نیاورد و سپس زن به گناه مبتلا شود، برای آن مرد نیز مانند همان گناه حساب می شود»

 

در روایت دیگری، چند همسری نیز اگر موجب بی توجهی به نیازهای جنسی یکی از زنان شود، از جمله عوامل زنا و روسپی گری دانسته شده است که گناه آن متوجه مرد است.

 

باید توجه داشت که تامین نیازهای جنسی، گستره وسیعی دارد و تنها شامل آمیزش نمی شود، بلکه آرایش کردن و معطر و خوش بو نمودن خود برای همسر و اموری از این قبیل را نیز شامل می شود.

 

در روایات عدم توجه به این مهم، از جمله عوامل انحرافات جنسی زنان بیان شده است. امام رضا (ع) به نقل پدر بزرگوارشان خبر داده است که:

 

«زنان بنی اسرائیل از عفاف منحرف شدند و مرتکب گناهان بزرگ گردیدند و چیزی جز کمیِ آراستگی شوهرانشان باعث این کار نشد»

 

در روایت دیگری است که حسن بن جهم می گوید: خدمت ابی الحسن (ع) رسیدم در حالی که خضاب کرده بود؛ پس گفتم فدایت شوم خضاب کرده اید؟ حضرت فرمود:

 

«به درستی که خضاب کردن ثواب دارد؛ چه اینکه خضاب کردن آراستگی مرد برای زن و عفت را زیاد می کند؛ و زنها ترک عفت کرده اند؛ چون همسرانشان آراستگی برای آنها را ترک کرده اند»

 

نکته مهم این است که بخشی از نظام تربیتی اسلام، به آموزش های جنسی اختصاص دارد  که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ولی به عللی در جامعه ما تفاق نیفتاده  و متولیان فرهنگی و دینی تاکنون برنامه ریزی مناسبی جهت افزایش آگاهی های افرادی که صلاحیت دریافت اینگونه آموزه ها را دارند؛ انجام نداده اند؛ در حالی که برخی از ناهنجاری ها و تعارض های زناشویی، ریشه در عدم آگاهی زوجین از وظایف جنسی خویش در قبال یکدیگر دارند.

 

منبع: شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، چاپ اول، 1385، ص 198

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، روسپی گری، عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری، عدم ارضای نیازهای جنسی زن و روسپی گری، نیازهای جنسی زن و مرد، راه های ارضای نیازهای جنسی زنان و مردان، آیات و روایات در مورد نیازهای جنسی زنان و مردان، زنان و دختران روسپی، امام صادق (ع)، چندهمسری و روسپی گری، چند همسری، زنا، فحشا، پورنوگرافی، سکس، آمیزش جنسی، انواع روابط جنسی، بنی اسرائیل، حجاب و عفاف، خضاب، نظام تربیتی اسلام، آموزش مسائل جنسی، روابط زناشویی، انواع روابط سکسی، Prostitution: Educational factors of prostitution: Lack of sexual satisfaction

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">