سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

فرقه های نوظهور

اهداف و روش های عرفان های کاذب

راه های مقابله با نفوذ عرفان های نوظهور

(قسمت دوم)

 

برخی از وجوه مشترک فرقه های انحرافی

 

1 :: آن سوی مرزها: عموم این فرقه ها ریشه در آن سوی مرزها دارند به گونه ای که به صورت پنهانی مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی بیگانگان هستند.

 

2 :: تغییر دین پیروان: فرقه های برخلاف ادعای ظاهریشان که مدعی هستند افراد بدون تغییر دین می توانند پیرو فرقه هم باشند، پس از جذب و آشنایی افراد به فرقه ها، آنان را مجاب به تغییر دین خود می کنند و اعتقادهای فرقه را به عنوان یکی از ارکان ایدئولوژی القا می کنند.

 

3 :: اختلاط جنسیتی: اختلاط جنسیتی که یکی از دام های فرق انحرافی می باشد، می رود تا مرز بین شرم و حیا و عفت و پاک دامنی افراد را از بین ببرد. ازدواج معنوی افراد (جنس مخالف) با یکدیگر و ابراز محبت شدید که گاهی به فساد اخلاقی منجر می گردد یکی از عوارض این عوام فریبی هاست.

 

4 :: مقابل نظام قرار دادن پیروان خود: فرقه ها در مواجه با جمهوری اسلامی ایران موضع خصمانه دارند و افراد را نسبت به نظام ایران بدبین می کنند. آنها پیروان خود را مجاب می نمایند تا در جبهه ای مقابل نظام ایران قرار گیرند. البته دست های پنهان صهیونیسم از این فرقه ها به خوبی آشکار است.

 

روش های فرقه های نوظهور برای جذب

 

1 :: تشکیل جلسات پرجلوه: این جلسات موجب فشار روانی بر گروه می گردد. در این روش فشاری پایش شده بر گروه وارد می شود تا گروه هرچه زودتر تابع وضع جدیدی شود که به دنبال پیروی از دستورهای فرقه می باشد.

 

2 :: فشار بی وقفه و ارتباط زیاد: فشار بی وقفه و شدید روحی بر افراد که با تماس های مکرر و یا حضور در محل تحصیل، کار یا زندگی، بر آنان وارد می کنند تا آنان را در وضع جدید وارد نمایند که از نظر روحی متقاعد حضور در فرقه شوند.

 

3 :: ابراز محبت بیش از حد: در این روش افرادی که تازه به فرقه وارد شده اند، در معرض بمباران عشق و محبت قرار می گیرند و زمانی که فرد برای اولین بار در یکی از مراسم گروهی فرقه ها شرکت می کند، وی را به شدت مورد محبت، عشق و علاقه بی بدیل خود قرار می دهند تا در این بین افراد مشخص شده ای را به عنوان دوستان و همراهان وی معرفی کنند.

 

4 :: ترس و ارعاب: فرقه های انحرافی با ابزار ترس و ارعاب می کوشند تا نیروهای خود را حفظ کنند. القا کردن این مسئله که اگر با رهبر فرقه مخالفت شود مخالفت با خدا خواهد بود، تاثیری عمیق بر روح آنان خواهد گذاشت؛ این وضعیت آنان را از سرپیچی فرقه باز می دارد.

 

اقدام های موثر در جلوگیری از پیشرفت فرقه های کاذب

 

تقویت مراکز دینی، افزایش سطح آگاهی مردم، آموزش به دانشجویان در دانشگاه ها، رصد کردن و خنثی سازی تبلیغات منفی و فعالیت این فرقه ها، دادن مجوز به موسساتی که می خواند با این فرقه ها مقابله کنند، جلوگیری از انتشار کتاب های این فرقه ها و انتشار کتاب هایی برای روشنگری مردم، ارائه الگوهای مناسب دینی به جامعه، برگزاری جلسات نقد و بررسی این مکاتب و فرقه ها برای افراد، تقویت تبلیغات رسانه ای و نظارت بر عرضه بازی های رایانه ای.

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">