سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

امریکا شناسی

صنایع فرهنگی و رسانه های امریکا

مطبوعات مهم امریکا 2

 

بیشتر مطبوعات و رسانه های امریکا را نشریه ها و شبکه های رادیو- تلویزیونی مسلط و از جنبه ایدئولوژیکی، هماهنگ و ملی گرای امریکا تشکیل می دهد که معمولا در محافل رسانه ای و ادبیات سیاسی ایالات متحده امریکا به رسانه های جریان اصلی معروف هستند و حیطه فعالیت آنها بین لیبرال ها و محافظه کاران امریکاست.

 

تنوع ایدئولوژیکی در مطبوعات و رسانه های امریکا در بین کشورها کم است. تعداد محدودی از نشریه های عقیدتی و سیاسی امریکا نیز به جناح های افراطی و چپ تعلق دارد که مجله های نیشن متعلق به گروه به اصطلاح ترقی خواهان دست چپ و نشنال اینترست، متعلق به گروه نومحافظه کاران دست راست، نمونه ای از آنهاست.

 

در حوزه بین المللی و سیاست خارجی دو مجله جریان اصلی به نام فارن افیرز متعلق به شورای روابط خارجی و فارن پالیسی متعلق به گروهی از بنگاه کارنگی، تجلی بیشتری بین نخبگان سیاسی دارد. در حوزه ادبیات، کتاب شناسی و امور عمومی، می توان از مجله هایی مانند آتلانتیک، نیویورکر و نیویورک رویو آو بوکز نام برد.

 

افزون بر اینها، در ایالات متحده امریکا حدود 2600 ایستگاه تلویزیونی و 8100 ایستگاه رادیویی در سطح ایالتی و محلی فعالیت می کنند. شبکه های اصلی سراسری و ملی رادیو- تلویزیونی امریکا عبارتند از: «سی.بی.اس»، «ان.بی.سی»، «ای.بی.سی»، «سی.ان.ان»، «فاکس نیوز» و «شبکه تلویزیونی عمومی». شبکه اسپانیایی زبان متعلق به گروه مهاجران امریکای لاتین نیز در دهه های اخیر در میان بیش از 40 میلیون نفر از مهاجران و شهروندان امریکای لاتین فعالیت قابل توجهی پیدا کرده است.

 

مهمترین روزنامه های امریکا مانند نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و بسیاری از شبکه ها و ایستگاه های رادیو- تلویزیونی این کشور، در سیطره یهودیان و صهیونیست هاست و تاثیر مستقیمی بر افکار عمومی، دولت، نظام سیاسی کشور، سرمایه، کار، فرهنگ، هنر و سیاست خارجی دارد. گفتنی است تعداد اندکی از مراکز بزرگ نشر و کتابفروشی ها حدود 95 درصد از سهمیه فروش کتاب را در انحصار خود دارند. بزرگترین مراکز انتشاراتی امریکا در حوزه کتاب عبارتند از : راندام هوس، سیمون و شوستر و تایم وارنر، که دو مرکز انتشاراتی اخیر، به طور غیر مستقیم زیر سلطه یهودیان و صهیونیست ها قرار دارد.

 

اسرافیل: امریکا شناسی: حمید مولانا: انتشارات امیرکبیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">