فرقه های نوظهور: اهداف و روش های عرفان های کاذب: راه های مقابله با نفوذ عرفان های نوظهور (قسمت اول)
فرقه های نوظهور
اهداف و روش های عرفان های کاذب
راه های مقابله با نفوذ عرفان های نوظهور
(قسمت اول)
اهداف فرقه های نوظهور
1 :: مقابله با گسترش معنویت دینی
استکبار جهانی و نظام ظلمانی سلطه طلب به خوبی دریافته اند که تنها راه مبارزه با نظام اسلامی همان مبارزه فرهنگی و اتخاذ راهبرد فرهنگی است. زیرا می دانند غنای فرهنگی و معنوی تنها در اسلام ناب محمدی (ص) است که می تواند مژده سعادتمندی و رستگاری را به بشریت بدهد و دشمنان بشریت را به وادی ناامیدی بکشاند. از این رو از راه های گوناگون به مقابله با معنویت اسلامی برخاسته اند.
2 :: مقابله با اسلام و نظام اسلامی
از محورهای مهم هدف های فرقه های نوظهور و و عرفان های کاذب، اسلام ستیزی و مقابله با نظام اسلامی است. دعوت به اباحه گری و بی بندوباری، مخالفت با جایگاه انبیا و برگزیدگان الهی و اهانت به آموزه های دینی، تنها بخشی از عملکرد این فرقه هاست.
از سوی دیگر از آنجا که کشور عزیزمان ایران، کانون شکل گیری نظام اسلامی و پرچم دار شیعیان جهان اسلام می باشد، همواره هدف حملات دشمنان قرار گرفته است. همچنین مخالفت با اسلام و نظام اسلامی، سابقه ای دیرینه دارد و دشمن همواره کوشیده است با همه توان و ابزار و امکانات خود در برابر این حرکات الهی و اسلامی ایستادگی نماید. علت این رویه دشمنی نیز ترس آنان از اسلام است.
شیوه های فرقه های نوظهور
الف) اباحه گری و ابتذال
یکی از راه های اساسی دشمن در القای معنویت های نوظهور و کاذب، اباحه گری و ترویج بی بندوباری است. آنان برای اجرای این امر از ابزارهای فرهنگی چون کتاب، فیلم، پایگاه های اطلاع رسانی، شبکه های مجازی و شبکه های ماهواره ای بهره می گیرند و می کوشند فضای جوامع را چنان غبار آلود سازند که تشنگان معنویت واقعی قدرت تشخیص را از دست بدهند و نتوانند سراب را از آب تشخیص دهند.
ب) ترویج جادوگری
ریشه های شکل گیری سحر و جادوگری جدید و مدرن به سده های 16 و 17 میلادی بر می گردد که نشان می دهد مدیریت صهیونیستی و کابالایی تاثیری مهم در ترویج جادوگری و سحر تا به حال داشته است. ترویج سحر و جادوگری از راه کارهای جذب افراد است که امروزه توسط رهبران این فرقه ها انجام می گیرد.
آنان همواره کوشیده اند با چشم بندی، تردستی و جادوگری، علاوه بر ساختن یک چهره مقدس و خداپرستانه برای خود، پیروانی را جذب و به سمت معنویت های کاذب سوق دهند که در بین این مباحث جایی برای تعالیم آسمانی وجود ندارد.
ج) ترویج عرفان سکولار
در عرفان های کاذب به جای رسیدن به حقیقت ، انسان راه شیطان و اصحاب شیطان را می پیماید و این آغاز انحراف بزرگتر است. این رویکردها عموما در خصایص رهبران فرقه های انحرافی قابل مشاهده است. در عرفان های سکولار به جای دعوت به خدا، تسلیم بی قید و شرط بودن در برابر رهبر فرقه مطرح می شود که این خود آغاز انحراف بزرگتر است.
د) هویت زدایی
هویت واقعی آدمی در پرتو ارتباط با خدا شکل می گیرد و پس از تثبیت هویت دینی، رفتارهای فردی و اجتماعی بر اساس آرمان ها و هدف های دینی صورت می پذیرد. انسان در جهان بینی الهی جایگاهی والا دارد و جانشین و خلیفه الهی در روی زمین است و می داند از کجا آمده، در کجا هست و به کجا می رود.
(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)
- ۹۶/۱۲/۲۵