سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی

بحران مدرن: آغازی بر قدرت سالاران، پایانی بر تمدن 

(حکومت جهانی، سکس و پورنوگرافی، مواد مخدر و اعتیاد)

 

این فرهنگ تا حدود سال های 1990 تا 1995 میلادی در غرب حاکم بود. از همین سالها، گویی انسانی جدید در غرب در حال تولد است. هر چند آثار فرهنگی و تمدنی این انسان هنوز به تاریخ نپیوسته است، اما نگاهی گذرا به آن به تحلیل آنچه در حال حاضر در جهان می گذرد کمک می کند.

 

تا ابتدای دهه نود، دوره سرمایه داری هم تمام شد؛ همانطور که صد سال پیش در همین اوضاع، دوره بورژوازی تمام شده بود. تعدادی از سرمایه دارن فهمیدند که برای سعادت و کسب رضایت خاطر فقط در دست داشتن منابع ثروت ملت ها کافی نیست. باید تمام جهان را داشت و همه چیز جهان را؛ قدرت مطلق. این سرمایه داران جدید را قدرت سالار می نامیم و البته منظور از قدرت، قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی و یا نظامی نیست، بلکه قدرت مطلق و نوعی جنون ریاست و حکومت بر تمام انسان ها و بر تمام طبیعت است. گویی سخن نیچه بعد از سال ها عملیاتی می شود. جالب است که به این نکته توجه کنید که همانطور که بورژوازی در پیوند با دین یهود و مطلوبیت دنیا خواهی و کسب ثروت در این دین، سرمایه سالاری را به وجود آورد، این بار هم قدرت سالاری از پیوند بین سرمایه سالاران و یهودی ها ایجاد شده است. در یهودیت نوعی نگاه جهان شمول نهفته است. با آنکه هدف یهودی ها «یهودی کردن» همه جهان نیست ولی «اداره همه جهان به دست یهودی ها» عقیده ای قدیمی بین آنهاست.

 

قبل از بررسی نتایج ظهور این طبقه به این نکته باید توجه شود که همانطور که در بخش اندیشه گفته خواهد شد تفکر غرب به پایان رسیده است و آن چه دیده می شود، آخرین تلاش غرب برای ماندن است. البته این تلاش بر خلاف تفکر پست مدرن و بر مبنای اندیشه تمامیت خواه مدرنیته و اوج آن است، پس ممکن است بعد از دوره تمدنی قدرت سالاران، دوره فرهنگ پست مدرن شروع شود. این دوره ها کوتاه خواهند بود و اراده الهی برتر از همه این هاست.

 

در عرصه سیاسی در اوایل این دوره بحث نظم نوین جهانی مطرح شود و در پی آن دهکده جهانی و رفتن به سمت جامعه جهانی واحد. در بحث استعمار دیدیم که کشورگشایان قدیم بعد از فتح سرزمین ها کاری به عقاید مردم آن نداشتند و هدف آنها بیشتر الحاق سرزمینی و گسترش قلمرو خاکی بود. در مرحله بعد استعمار با انگیزه اقتصادی، سرزمین ها را غارت کرد و به این سرزمین ها با نگاه فرهنگی نگاه می کرد و هدفش گسترش فرهنگ مصرفی برای فروش کالای بیش تر بود؛ یعنه سلطه فرهنگی به منظور سلطه اقتصادی.

 

در گام سوم گسترش اندیشه غربی، شامل دموکراسی و لیبرالیسم موضوعیت پیدا کرد؛ یعنی استعمار غرب قصد نوعی همگون سازی جهانی در فرهنگ و اندیشه و اقتصاد و سیاست دارد. این ابتدای مرحله چهارم و مقدمه چینی برای آن است، حدود 10 سال از این مرحله چهارم می گذرد. در این مرحله قدرت سالاران در یک کلام به دنبال حکومتی جهانی و سراسری اند که در آن حاکم، رئیس، رهبر و خدا، آنها هستند. یک جنون قدرت تام.

 

حمله به کشور های اسلامی که تنها دین مدعی حکومت جهانی و منطقا مهمترین رقیب آنها در این عرصه است، از ثمرات ظهور این طبقه است. بانک جهانی و WTO و ... نهادهای اقتصادی این جهان یکپارچه اند. ماهواره ها، اینترنت و در یک کلام «رسانه»، وظیفه یکسان سازی فرهنگی و نابود کردن افکار مخالف را بر عهده دارند. تضعیف باورهای دینی مخالف روند قدرت سالاران هم از وظایف مهم رسانه است. از طرفی نوع زندگی این قدرت سالاران شبیه زندگی بورژوازی است اما با ابعاد بسیار گسترده تر.

 

لذا از حدود سال 2000 به این طرف ما در غرب شاهد یک جهش فرهنگی گسترده در ترویج فرهنگ غربی اباحه گری و ضد دین هستیم؛ تولید بی سابقه فیلم های سکسی و پورنوگرافی و راه اندازی بیش از 300 شبکه کاملا جنسی، سکسی و پورنوگرافی، ایجاد حجم بی سابقه ای از سایت ها با مضامین عشقی، جنسی، سکسی، پونوگرافی و تبلیغ برهنگی و انواع روابط جنسی نامشروع، (طبق آخرین آمارها اگر کسی بخواهد صفحات سایت های غیر اخلاقی اینترنت را با نگاهی گذرا ببیند، بیش از 80 سال از عمر خود را باید پشت کامپیوتر بگذراند! این حجم هر ثانیه افزوده می شود) لباس ها هر روز سبک تر می شوند، طوری که در مراسم رسمی مثل اهدای اسکار برخی هنرپیشگان زن تقریبا چیزی به تن ندارند. همه فیلم های هالیوود چند دقیقه صحنه جنسی (محتوای جنسی یا سکسی یا پورنوگرافی) دارند کسانی که فیلم های هالیوود را دنبال می کنند، این تغییر را بعد از سال های 2002 کاملا می فهمند. این وضعیت در سینمای فرانسه به بحرانی اخلاقی برای خانواده ها تبدیل شده است.

 

روند تولید محصولات «نو» در بازار موبایل، بازار خودرو و بازار رایانه و کامپیوتر و ... خیره کننده است. شاید هر هفته مدلی جدید از گوشی های موبایل به بازار عرضه می شود، در حالی که این عدد در سال 1995 از هر سه ماه یک مدل هم نبود. ضریب نفوذ تلفن همراه در بعضی کشورها 120 درصد است. (یعنی 20 درصد مردم  دو تلفن همراه دارند) بعضی از مردم امریکا آنقدر غذا می خورند تا میمیرند. چاقی مشکلی اساسی برای سلامت امریکایی هاست.

 

مصرف مواد مخدر که یکی از راهکارهای قدیمی استعمار در سرگرم کردن ملت ها بود، امروزه به بحرانی جهانی تبدیل شده است. انواع قرص های روان گردان در حجمی گسترده در اروپا و امریکا مصرف می شود. قدرت سالاران با به دست گرفتن مرکز اصلی  تولید مواد مخدر در افغانستان، آن را در سطح جهان ترویج می کنند. تولید تریاک در افغانستان در سال های اشغال توسط امریکایی ها، 17 برابر شده است. این معضل در ایران هم رو به گسترش است.

 

فرار از دنیای واقعی و ورود به جهان های مجازی و ذهنی با انواع قرص های روان گردان هم در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی رو به افزایش است. تولید انواع مواد مخدر با استفاده از پیشرفته ترین آزمایش گاه های شیمی در سراسر اروپا و امریکا رواج دارد. تولید هرویین، مسکالین و ماری جوانا و ... نیازمند پیشرفته ترین ابزار صنعتی است که در سراسر دنیا به راحتی راه اندازی می شود. در چند سال اخیر تعدادی از مجهزترین آزمایش گاه های شیمی برای صرفه جویی اقتصادی و بالابردن ضریب امنیت به خود افغانستان منتقل شده است.

 

قاچاق مواد مخدر در حکومت جهانی قدرت سالاران، سودآوری قابل توجهی دارد و بعد از فروش اسلحه پردرآمدترین تجارت جهان است. فحشا (مثل تولید محتوای پورنوگرافی، سکسی، تجارت سکس و صنعت پورنوگرافی و قاچاق برده های جنسی و ... ) در مرتبه سوم قرار دارد. قاچاق چیان بین المللی مواد مخدر حکومت هایی مستقل اند که درآمد بعضی از آنها به اندازه بودجه نیمی از کشورهای افریقایی است. آنها مجهز به آخرین سلاح ها و حتی موشک های فوق مدرن هستند. بعضی اخبار از دست رسی این باندها به سلاح اتمی هم حکایت دارد.

 

به هر حال بحران های دنیای مدرن (مثل بحران محیط زیست، بحران خانواده، بحران اقتصاد و ... )همگی نتیجه ظهور طبقه قدرت سالار است.

 

منبع: روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تا کنون جلد پنجم: در جهت عکس حرکت کن، از اعتراض های مدرن تا کنون. دفتر نشر معارف، چاپ دوم، 1391، ص 125

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، بحران مدرن: آغازی بر قدرت سالاران، پایانی بر تمدن، غرب، غرب شناسی، امریکا، امریکا شناسی، فرهنگ، فرهنگ مدرن، تمدن غرب، کاپیتالیسم و سرمایه داری، سرمایه سالاری، بورژوازی، قدرت نظامی، قدرت اقتصادی، دین یهود، سرمایه داری در دین یهود، رنسانس و پروتستانتیسم، یهودی ها، ثروت و قدرت یهودی ها، تفکر پست مدرن، مدرنیته و غرب، نظم نوین جهانی، حکومت جهانی، جامعه جهانی، استعمار و استکبار، استعمار فرهنگی، تهاجم و نفوذ فرهنگی، دموکراسی، لیبرالیسم، یکسان سازی و همگون سازی فرهنگی، حکومت اسلامی، نهادهای اقتصادی جهان، ماهواره و اینترنت، رسانه های ارتباط جمعی، عقاید و باورهای دینی، ترویج و گسترش فرهنگ غربی در سراسر جهان، سکس، فیلم سکسی، پورنوگرافی، فیلم و محتوای پورنوگرافی، فحشا و ابتذال جنسی، هالیوود، ابتذال جنسی و فرهنگ برهنگی و محتوای پورنوگرافی و سکسی در هالیوود، بازار موبایل بازار خودرو و بازار کامپیوتر و رایانه، مواد مخدر و اعتیاد، مواد مخدر و قرص های روانگردان و افغانستان، قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه و قاچاق برده های جنسی و فحشا، قدرت نظامی امریکا و ارتش امریکا، قدرت نظامی ایران و ارتش ایران، پورنوگرافی و سکس و فحشا و ابتذال جنسی

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)

  • ۹۶/۱۱/۱۹
  • سرباز عقل

ابتذال جنسی و فرهنگ برهنگی و محتوای پورنوگرافی و سکسی در هالیوود

استعمار فرهنگی

استعمار و استکبار

اسرافیل

امریکا

امریکا شناسی

بازار موبایل و بازار خودرو و بازار کامپیوتر و رایانه

بورژوازی و پرولتاریایی

تفکر پست مدرن

تمدن غرب

تهاجم و نفوذ فرهنگی

توریج و گسترش فرهنگ غربی در سراسر جهان

ثروت و قدرت یهودی ها

جامعه جهانی

حکومت اسلامی

حکومت جهانی

دموکراسی

دین یهود

رسانه های ارتباط جمعی

رنسانس و پروتستانتیسم

سرمایه داری در دین یهود

سرمایه سالاری

سکس

عقاید و باورهای دینی

غرب

غرب شناسی

فحشا و ابتذال جنسی

فرهنگ

فرهنگ مدرن

فیلم سکسی

فیلم و محتوای پورنوگرافی

قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه و قاچاق برده جنسی و فحشا

قدرت اقتصادی

قدرت نظامی

قدرت نظامی امریکا و ارتش امریکا

قدرت نظامی ایران و ارتش ایران

لیبرالیسم

ماهواره و اینترنت

مدرنیته و غرب

مواد مخدر و اعتیاد

مواد مخدر و قرص های روانگردان و افغانستان

نظم نوین جهانی

نهادهای اقتصادی جهان

هالیوود

پورنوگرافی

پورنوگرافی و سکس و فحشا و ابتذال جنسی

کاپیتالیسم یا سرمایه داری

یهودی ها

یکسان سازی و همگون سازی فرهنگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">