فلسفه حجاب، عفاف و پوشش: آرامش روانی (قسمت دوم- بخش اول)
فلسفه حجاب، عفاف و پوشش: آرامش روانی (قسمت دوم- بخش اول)
تجربه ثابت کرده است که نبودن حریم میان زنان و مردان و نیز آزادی های معاشرتی بین آنان؛ هیجان ها و التهاب های جنسی را افزایش می دهد و عطش جنسی را به صورت یک خواسته اشباع نشدنی در می آورد؛ چرا که این غریزه ، همچون آتشی است که هر چه خوراکش دهند، شعله وری آن بیشتر می شود.
اسلام برای کنترل این غریزه، برنامه های تربیتی خاصی را در راستای تکامل به زن و مرد ارائه داده است؛ که با عمل به آنها، آرامش روحی افراد تامین شده و پیامد های سوء استفاده این غریزه رفع می گردد. از همین رو هم برای مرد و هم برای زن، تکالیفی را وضع کرده است. امر و نهی ها و هشدارهایی که در مورد نگاه کردن و یا پرهیز از خلوت با نامحرم وارد شده است، در همین راستا است.
به عنوان مثال قرآن کریم در سوره نور آیه 30 و 31، درباره مسآله نگاه، برای مردان و زنان چارچوب مشخص می کند، یعنی زن و مرد نباید به هم خیره شوند و با نگاه آلوده، به یکدیگر نگاه کنند. وظیفه ای دیگر هم برای زنان مقرر شده و آن اینکه بدن خود را از مردان بیگانه بپوشانند و در اجتماع به جلوه گری و دلربایی نپردازند.
بیماری های روانی که در غرب وجود دارد، معلول همین آزادی های جنسی و تحریک های فراوان سکس و پورنوگرافی است که توسط جرائد، مجلات، سینماها، تئاترها، محافل رسمی و غیر رسمی و تبلیغات کوچه و خیابان ها انجام می پذیرد.
منبع: قطبی، هادی. چرا زن شدم؟ پاسخ های کوتا به پرسش های دختران. نشر بهار دلها، چاپ پنجم، 1392، ص 82
کلمات کلیدی: اسرافیل، حجاب و عفاف و پوشش، حجاب و عفاف، فلسفه حجاب، حریم زنان و مردان، هیجان ها و التهاب های جنسی، میل و عطش جنسی، غریزه جنسی، اسلام و غریزه جنسی، اسلام، اسلام و میل جنسی، محرم و نامحرم، قرآن کریم، سوره نور، غرب، غرب شناسی، آزادی جنسی، آزادی های جنسی در غرب، سکس، پورنوگرافی، آزادی سکس در اروپا و امریکا، فیلم های سکسی، مجلات پورنوگرافی و سکسی، آموزش سکس و مسائل جنسی
(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)
- ۹۶/۱۱/۲۵