سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

فلسفه حجاب، عفاف و پوشش: آرامش روانی (قسمت دوم- بخش اول)

 

تجربه ثابت کرده است که نبودن حریم میان زنان و مردان و نیز آزادی های معاشرتی بین آنان؛ هیجان ها و التهاب های جنسی را افزایش می دهد و عطش جنسی را به صورت یک خواسته اشباع نشدنی در می آورد؛ چرا که این غریزه ، همچون آتشی است که هر چه خوراکش دهند، شعله وری آن بیشتر می شود.

 

اسلام برای کنترل این غریزه، برنامه های تربیتی خاصی را در راستای تکامل به زن و مرد ارائه داده است؛ که با عمل به آنها، آرامش روحی افراد تامین شده و پیامد های سوء استفاده این غریزه رفع می گردد. از همین رو هم برای مرد و هم برای زن، تکالیفی را وضع کرده است. امر و نهی ها و هشدارهایی که در مورد نگاه کردن و یا پرهیز از خلوت با نامحرم وارد شده است، در همین  راستا است.

 

به عنوان مثال قرآن کریم در سوره نور آیه 30 و 31، درباره مسآله نگاه، برای مردان و زنان چارچوب مشخص می کند، یعنی زن و مرد نباید به هم خیره شوند و با نگاه آلوده، به یکدیگر نگاه کنند. وظیفه ای دیگر هم برای زنان مقرر شده  و آن اینکه بدن خود را از مردان بیگانه بپوشانند و در اجتماع  به جلوه گری و دلربایی نپردازند.

 

بیماری های روانی که در غرب وجود دارد، معلول همین آزادی های جنسی و تحریک های فراوان سکس و پورنوگرافی است که توسط جرائد، مجلات، سینماها، تئاترها، محافل رسمی و غیر رسمی و تبلیغات کوچه و خیابان ها انجام می پذیرد.

 

منبع: قطبی، هادی. چرا زن شدم؟ پاسخ های کوتا به پرسش های دختران. نشر بهار دلها، چاپ پنجم، 1392، ص 82

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، حجاب و عفاف و پوشش، حجاب و عفاف، فلسفه حجاب، حریم زنان و مردان، هیجان ها و التهاب های جنسی، میل و عطش جنسی، غریزه جنسی، اسلام و غریزه جنسی، اسلام، اسلام و میل جنسی، محرم و نامحرم، قرآن کریم، سوره نور، غرب، غرب شناسی، آزادی جنسی، آزادی های جنسی در غرب، سکس، پورنوگرافی، آزادی سکس در اروپا و امریکا، فیلم های سکسی، مجلات پورنوگرافی و سکسی، آموزش سکس و مسائل جنسی

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">