سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

فلسفه حجاب، عفاف و پوشش: استحکام خانواده (قسمت اول)

 

واضح است که هر آنچه موجب تحکیم پیوند خانوادگی شود، برای کانون خانواده مفید است و بالعکس، هر آنچه این پیوند را در معرض نابودی و گسستن قرار دهد، زیان آور است و بایستی از آن جلوگیری نمود.

 

حجاب، لذت ها را به محیط خانواده محدود می کند که در نتیجه، پیوند زناشویی را تحکم می بخشد. فلسفه حجاب و منع روابط نامشروع این است که همسر شرعی فرد، از نظر روانی، عامل خوشبخت کردن او به شمار می رود؛ در حالی که در سیستم آزادی جنسی، همسر قانونی از لحاظ روانی یک رقیب و مزاحم است.

 

علت عمده اینکه گاه جوانان از زیر بار ازدواج شانه خالی می کنند، نیز همین است؛ در حالی که در قدیم شیرین ترین آروزی یک جوان، ازدواج بود. در دنیای کنونی معاشرت های بی حد و مرز، ازدواج را به صورت یک تکلیف و محدودیت در آورده است، که در نتیجه باید آن را با توصیه های اخلاقی بسیار و یا به نوعی زور، بر جوانان تحمیل نمود!

 

روابط بی حد و مرز است که در برخی جوامع موجب شده تا اطمینان و گرمی و استحکام خانوادگی از بین رفته و جای خود را به روابطی سرد، خشک، سست و بی روح و غیر قابل اطمینان دهد. هنگامی که زن یا مردی از یک خانواده، هر کدام به دنبال کام جویی های شبانه روزی خود بودند، این پیوند به چه درد می خورد؟ پوشش و حجاب است که برای آن جامعه، استحکام خانوادگی را به ارمغان آورده و با کنترل روابط، بر گرمی و صمیمیت خانواده ها مهر تداوم می زند.

 

به همین دلیل است که زنان و مردان روستایی از نظر روانی و جنسی، نسبت به افراد شهرنشین که نسبت به رفتارهای جنسی بی تفاوت هستند و در معرض فیلم ها و زنان و مردان جوان و ارتباطات محرم و نامحرم هستند، کمتر به مشکل بر می خورند. مرد روستایی با بدن زمختش، از همسر خود لذت بیشتری می برد، تا جوانانی که افراد بسیاری را با نگاه خود، تجربه کرده اند و چه بسا به گناه افتاده باشند.

 

منبع: قطبی، هادی. چرا زن شدم؟: پاسخ های کوتاه به پرسش های دختران. نشر بهار دلها، چاپ پنجم، 1392، ص 84

 

کلمات  کلیدی: اسرافیل، استحکام خانواده، خانواده، حجاب و عفاف، حجاب و پوشش، فلسفه حجاب و پوشش، راه های تحکیم پیوند خانوادگی، لذت جنسی، روابط نامشروع جنسی، خوشبختی و روابط جنسی، آزادی جنسی، ازدواج، روابط جنسی زن و مرد، آموزش روبط جنسی، آموزش سکس، تاثیر حجاب و پوشش و عفاف بر تحکیم جامعه، روابط جنسی روستائیان و شهریان، فیلم های سکسی، روابط جنسی نامشروع در فیلم ها

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">