سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

حجاب و عفاف

حجاب و عفاف و تحکیم خانواده از دیدگاه اسلام

 

اهمیت حجاب در اسلام

 

حجاب در اسلام اهمیتی ویژه دارد. قرآن کریم به صراحت در مورد رعایت حجاب تاکید کرده و آن را برای زنان، ایمن ماندن از شر مردان هوسران دانسته است. «ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مومن بگو روسری های بلند (چادر) بر خود بیفکنند، این عمل مناسب تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خدا آمرزنده مهربان است» (سوره مبارکه احزاب، آیه 59)

 

آثار و پیامدهای حجاب

 

آثار فردی حجاب::: برخی آثار فردی حجاب عبارتند از احترام به شخصیت زن، مصونیت ارتباطات، حفظ اعتقاد، حفظ عفت و جلوگیری از فساد

 

آثار اجتماعی حجاب:: حجاب علاوه بر آثار فردی، دارای آثار اجتماعی نیز می باشد که از جمله آنها می توان سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی و حفظ کیان خانواده را نام برد.

 

آثار و پیامدهای بدحجابی

 

طلاق:: از نتایج بدحجابی، طلاق و از هم پاشیدن خانواده است. طلاق از نظر اسلام بدترین حلال می باشد که تنها در صورت اختلاف های حل نشدنی ضرورت می یابد. مهمترین معیارهای انتخاب همسر عبارتند از ایمان، فضایل اخلاقی و انسانی و اصالت خانوادگی

 

هوس‌رانی:: از بین رفتن عفت دختران و کم شدن احساس مسئولیت پدران، مادران و شوهران باعث می شود جامعه به سوی هوس رانی و تباهی اخلاقیات سوق داده شود.

 

چشم چرانی و مقایسه با همسر:: اگر زنان با ظاهری بدن نما در اجتماع ظاهر شوند، مردان عادی با چشم چشرانی به مقایسه همسران خود با این زنان می پردازند که این امر، باعث کم شدن محبت آنان به همسرانشان می شود و بهانه جویی و تحقیر و عیب جویی و بی احترامی به زنان و بروز اختلاف را به دنبال دارد که در مواردی به طلاق منجر می شود.

 

شهوت رانی و لذت گرایی:: آزادی غیر معقول زنان، شعله های هوس و شهوت را در مردان بر می افروزد و لذت گرایی را در آنان رشد می دهد. که این موضوع باعث از هم پاشیدن کانون خانواده و یا تن ندادن یه ازدواج می شود.

 

دوستی های نامشروع:: حضور تحریک آمیز زنان در جامعه هم باعث ایجاد روحیه شهوانی و دوستی با جنس مخالف می شود و هم باعث کم شدن علاقه به همسران که تزلزل پایه های خانواده را به دنبال دارد.

 

بی توجهی به معیارهای همسر گزینی:: خودنمایی و آرایش دختران و همینطور پسران، سبب گزینش غلط آنان در ازدواج می شود.

 

گرایش به چندهمسری:: گرایش طبیعی زنان به این است که مردشان فقط او و فرزندشان را دوست بدارد نه زن دیگری را. بدحجابی و خودنمایی زنان باعث ایجاد شهوت و هوس در مردان می گردد.

 

ایجاد اختلال روانی و عصبی:: بیماری های روانی و عصبی ناشی از چند عامل است. چند نمونه از عوامل ایجاد این اختلال ها عبارتند از : محرومیت از نیازهای جسمی و مادی، انحراف از فطرت طبیعی انسانی، تامین نشدن نیازهای روحی و روانی، شهوت طلبی افراطی، سلب امنیت زنان و شیوع انحراف جنسی (افراط و تفریط)

 

حجاب و تحکیم پیوند خانوادگی

 

اگر لذت ها و بهره های جنسی به محیط خانواده و در محدوده ازدواج مشروع باشد، پیوندهای زن و شوهری را محکم می سازد و موجب اتصال بیشتر زوجین به یکدیگر می شود و در جامعه به احترام زن می افزاید.

 

نویسنده: رامین فرجپور

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">