سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

روسپی گری

آثار و پیامدهای روسپی گری

آثار اجتماعی روسپی گری

(قسمت سوم)

 

5 :: فروپاشی خانواده ها و بالا رفتن درصد طلاق

 

وجود روسپیان در جامعه، یا واقعا مردان را متوجه آنان می کند، یا در معرض این اتهام قرارشان می دهد. روشن است درصدی از مردان یا زنان در محدوده خانواده، روابط صحیح جنسی ندارند، یا اینکه به دلیل عدم مراقبت های اخلاقی، بسیار هوس‌ران و تنوع طلب اند که همسران مشروع آنها پاسخ گوی نیازهای کاذبشان نیستند و یا تنش های عصبی شدید در خانه دارند. تمام اینها باعث روی آوردن آنان به سمت روسپیان می شود. متاسفانه وقتی چنان پدیده ای در جامعه رایج می شود، جو ناامنی و سوءظن در بین خانواده ها پیدا می شود و این خود باعث فروپاشی خانواده ها خواهد شد.

 

6 :: ازدیاد فرزندان نامشروع و افزایش سقط جنین

 

طبق اسناد موجود، یکی از علت هایی که بحث قانونی کردن سقط جنین را در بورس مباحث قرار داده است، اطمینان یافتن از برقرار کردن روابط جنسی بدون پیامدهای بعدی است. بنابراین، به وجود آمدن فرزندان از راه رابطه نامشروع، امری دور از انتظار نیست. فرزند حاصل از زنا حتی اگر سقط هم نگردد در یک محیط مسموم رشد می کند و از زمان کودکی در این رفتار غلط حرفه ای می شود.

 

7 :: ایجاد ناامنی برای زنان عفیف

 

توسعه روسپی گری چون باعث رفتارهای جنسی غلط و دور از مسیر اعتدال می شود، قطعا زنان جامعه را در معرض انواع تهدیدهای روانی و فیزیکی قرار می دهد.

 

8 :: پیدایش ناهنجاری های دیگر در حاشیه روسپی گری

 

سرقت، قاچاق، اعتیاد، بدمستی، بدحجابی، بی غیرتی، روی آوردن به رسانه های هرزه نگار (انواع فیلم های پورنوگرافی و سکسی، مجله های مستهجن و مبتذل جنسی، انواع سایت های اینترنتی سکس و پورنوگرافی و فحشا، تصاویر و دیگر محتواهای جنسی و مبتذل و مستهجن) و ... از رفتارهای غلطی هستند که در حاشیه روسپی گری پیدا می شوند.

 

امور یاد شده خود باعث تسریع در تغییر ارزش ها و هنجارهای اجتماعی می شود، چرا که نمادهای دینی، مثل حجاب، حریم محرم و نامحرم پرچم هایی است که به زمین می افتد و این خلع سلاح فرهنگی باز هم در توسعه روسپی گری موثر است.

 

چنان که ملاحظه شد، روسپی گری قطعا با هر وجهه ای که تحلیل شود، در تحلیل نهایی و مقبول، کج روی و انحراف بوده و به دلیل ابعادِ وسیع جمعی آن، آسیب اجتماعی است. دامنه آثار منفی آن برای جامعه انسانی بیش از آن است که بتوان با هر نگاه کارکرد گرایانه اجتماعی، یک ضرورت یا شغل موجه از آن ساخت. متاسفانه امروز در کشور ما، وجود بافت جوان جمعیتی و مشکلات فراوان در راه ازدواج برای باعث شده است عده ای به فکر تجویز اجتماعی روسپی گری افتاده و آن را بهترین وسیله برای ارضای غرایز جنسی جوانان قلمداد کنند.

 

گاهی نیز این امر زیر پوشش «ساماندهی روسپیان» مطرح می شود، به این بیان که ما با این واقعیت رو به رو هستیم که میراث پلید دوران پیش از انقلاب (خانه های فساد) نه تنها از بین نرفته، بلکه در جامعه رها و مخفی شده اند. زمان آن رسیده که آنان را از سطح شهرها جمع آوری کرده و به صورتی ساماندهی نماییم، به خصوص که امروزه استفاده کنترل نشده از بازار آزاد روابط جنسی، پی‌آمد خطرناکی به نام عفونت ایدز دارد.

 

در واقع هر روسپی یک بمب ساعتی است که هر لحظه، انتظار انفجار آن می رود. لیکن روشن است قضیه مزبور با هر ترفندی که مطرح شود در واقع باعث می گردد پتانسیل خطرناک جنسی در جامعه رها شده و افراد بدون هیچ گونه منعی و بلکه مستند به صلاح دید قوای دولتی، ایمن شده و سراغ روسپیان رفته و بر توسعه کمی و کیفی این پدیده شوم بیفزاید.

 

منبع:

 نویسنده: فریبا علاسوند

 شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، 1385، ص 168

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

  • ۹۷/۰۱/۱۷
  • سرباز عقل

The social effects of prostitution

آثار اجتماعی روسپی گری

آثار و پیامدهای روسپی گری

ارزش ها و هنجارهای اجتماعی

ارضای غرایز جنسی

ازدواج

اسرافیل

بازار آزاد روابط جنسی

تاثیر روسپی گری بر ازدیاد فرزندان نامشروع و افزایش سقط جنین

تاثیر روسپی گری بر ایجاد ناامنی برای زنان عفیف

تاثیر روسپی گری بر فروپاشی خانواده ها و بالا رفتن درصد طلاق

تجارت روسپی گری

تهدیدهای روانی و فیزیکی زنان

حجاب

حرامزاده

خانه های فساد

خانواده

خلع سلاح فرهنگی

دفتر مطالعات و تحقیقات زنان

رسانه های هرزه نگار

روابط صحیح جنسی

روسپی گری

روسپی گری و بدحجابی

روسپی گری و سرقت و دزدی

روسپی گری و قاچاق

روسپیان ایران

زنا

ساماندهی روسپیان

سایت های اینترنتی سکس و پورنوگرافی و فحشا

سقط جنین

سن ازدواج در ایران

شغل روسپی گری

صنعت روسپی گری

عفونت ایدز

فحشا

فرزندان نامشروع

فیلم های پورنوگرافی و سکسی

قانونی کردن سقط جنین

مجله های مستهجن و مبتذل جنسی

محرم و نامحرم

مشکلات عصبی

نظام اسلامی و مسئله روسپی گری

نظریه کارکرد گرایانه اجتماعی

نمادهای دینی

نظرات  (۱)

بزرگترین بیماری روانی بشر

ولی در عرصه شناخت مدرن و مدرنیته فقط چیزهایی ارزش دارد که قابل تبدیل به قدرت مادی باشد و قابل خرج کردن باشد از جمله زیبایی. و اصلاً حتی کالاهای صنعتی هم برای جلب مشتری بایستی زیبا باشند تا چه رسد به انسان. و نیز آن انسانی که دارای اشیای زیباتری هست زیباست و گرنه زشت تلقی می شود حتی در نزد خودش : خانه زیبا، ماشین زیبا، مبل زیبا و لباسهای زیبا و ظروف زیبا. در اینجا می توان " زیبایی" را بعنوان بزرگترین بیماری روانی بشر ملاحظه کرد. این بیماری همان زشت شدگی انسان است. به بیان دیگر بشر بمیزانی که زشت می شود بیماریها هم از وی بروز می کنند. زشتی و بیماری یکی است. اینست که ایدز و کادیلاک شدیداً امری واحد هستند بهمراه دریایی از لوازم آرایش و یک لشکر از متخصصانی که شبانه روز در خدمت زیبا سازی صاحبان این کالاها و امراض قرار دارند و برق و چراغانی ها و نور افکنی ها.

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب شناخت شناسی ص ۱۱۹


پاسخ:
بسیار هم عالی.
چه تحلیل زیبایی.
ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">