سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

روسپی گری

آثار و پیامدهای روسپی گری

آثار اجتماعی روسپی گری (قسمت دوم)

 

2 :: ترویج بزه کاری های مرتبط با فحشا

 

اثر دیگر این پدیده، ایجاد انگیزه بیشتر برای فحشای اجباری و به وجود آمدن شغل های کثیف دلالی فساد، تجارت پورنوگرافی و حتی قاچاق مواد مخدر است.

 

بسیار ساده انگاری است کسی گمان کند که حمایت قانونمند از روسپیان (مثل نگه داری آنان در محله های مخصوص یا صدور کارت ازدواج موقت) به اپیدمی فساد خاتمه می دهد. وقتی یکی از عوامل مهم این پدیده، نظام سلطه و سیاسی گری قدرت های بزرگ است، قطعا آنان نخواهند گذاشت که به راحتی ریشه آن در جوامع خشکانده شود. بر این اساس، وجود حتی یک روسپی هم غده ای سرطانی بدخیم و تکثیر شونده است.

 

3 :: شیوع بیمارهای مقاربتی

 

شیوع این گونه بیماری ها، به خصوص عفونت « ایدز AIDS/HIV »  از طریق روابط آزاد جنسی امری مسلم است و مرد یا زن روسپی حاملان بالفعل این عفونت ها هستند. شاید انسان مبتلا به یک بیماری مقاربتی درباره کسی که دوستش دارد احتیاط بورزد و رابطه خود را با او ایمن سازد، ولی روشن است که کسی برای یک روسپی چنین دلی نمی سوزاند، همانطور که روسپی هم، چنین احتیاطی به خرج نمی دهد.

 

اعتیاد روسپیان خود مزید بر علت است. وجود هیولای ترس آور عفونت ایدز و ترویج آن از طریق روسپیان شاید تنها اثری است که جامعه جهانی را متوجه کنترل آن کرده است.

 

در کشور ما نیز تنها همین امر باعث شده عده ای به ارائه طرح هایی پرداخته و در فکر سامان دهی زنان روسپی باشند. در یکی از این طرح ها ضمن اعتراف به این که زنان روسپی حاظر نیستند بازپروری و اصلاح شده و تغییر شغل بدهند، آمده است که پس از گرفتن کارت بهداشت و اطمینان از عدم ابتلای آنها به بیماری های مقاربتی، از جمله ایدز می توانند به روش قبل خود ادامه دهند، منوط به اینکه کارت بهداشت خود را هر از گاهی تمدید نمایند.

 

4 :: روی آوردن جوانان به بازار آزاد ارضای غرایز جنسی

 

در جامعه ای که مشکلات اجتماعی اساسی، مثل فقر وجود دارد، تجویز روسپی گری به یک فاجعه خواهد انجامید. یکی از پیامدهای خطرناک این مسئله، روی آوردن جوانان به بازار آزاد ارضای غرایز جنسی و در نتیجه، پایین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن آن می باشد.

 

منبع:

 نویسنده: فریبا علاسوند

 شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، 1385، ص 167

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">