سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

روسپی گری

عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری

عدم ارضای نیازهای عاطفی دختران

 

از جمله عوامل روان شناختی- تربیتی روسپی گری که با تحقیقات علمی نیز به اثبات رسیده است، عدم ارضای نیازهای عاطفی و روانی دختران است.

 

کوتاهی والدین در ایفای وظایف تربیتی خویش و در این خصوص، محرومیت کودکان از نعمت پدر و مادر، آنها را از عاملی مهم در رشد شخصیت باز می دارد.

 

کوتاهی والدین نیز می تواند ناشی از عدم آگاهی آنها به وظایف تربیتی خویش، فرهنگ تربیتی غلط در برخی از مناطق، مشکلات اقتصادی شدید، غیبت آنها، درگیری های خانوادگی و سهل انگاری و بی برنامگی  خانواده ها و مانند آن باشد.

 

تحقیقات علمی نشان داده است که دختران مجرم، پدرانشان را به عنوان پدری می شناسند که در دوستی با آنها کوتاهی کرده است؛ به علاوه دختران مجرم در مقایسه با دختران غیر مجرم جدایی پدرانشان را بیشتر تحمل کرده اند و بسیاری از آنها مخصوصا در اوایل سال های بلوغ از داشتن پدر محروم بوده اند.

 

از آنجا که جنبه عاطفی و احساسی دختران بیش تر از پسران است، احتیاج بیشتری نیز به محبت دارند و در صورتی که منبع تامین این نیاز را داخل خانه و توسط پدر و مادر نیابند، احتمال اینکه آن را در خارج خانه و افراد نااهل و به شیوه های نامشروع جست و جو کنند، وجود دارد. در متون دینی روایات زیادی بر محبت و اظهار علاقه و دلبستگی به دختر دیده می شود.

 

منبع: شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، 1385، ص 187

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، روسپی گری، عوامل تربیتی- فرهنگی روسپی گری، عدم ارضای نیازهای عاطفی دختران و روسپی گری، عوامل روان شناختی موثر بر ترویج روسپی گری، دختران روسپی، زنان روسپی، نقش والدین در روسپی شدن دختران، فرهنگ روسپی گری، تاثیر مشکلات اقتصادی بر روسپی گری، مشکلات خانوادگی و روسپی گری، خانواده، دختران مجرم و بزه کار، روابط نامشروع جنسی، فحشا، پورنوگرافی، سکس، عوامل خانوادگی روسپی گری

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">