سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

علل و عوامل روسپی گری

عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی موثر بر ترویج روسپی گری

غرب شناسی: نظام سلطه (قسمت سوم)

 

نظام سلطه در بعد جهانی با تشکیل شبکه های بین المللی، دولتی و غیر دولتی بازار تباهی را نگه می دارند. زنان همواره سوژه خوبی برای صاحبان قدرت بوده اند و گاه این استثمار جنسی با نام مذهب اعمال می شده است، مانند آنچه در قرون وسطی رخ داد.

 

در حال حاضر با پیشرفت صنعت و توسعه ارتباطات، فحشا و روسپی گری وارد عرصه ای دیگر، یعنی پورنوگرافی شده است که رکن اصلی آن ، بهره مندی نظام سلطه از عایدات فراوان با استفاده از زنان است.

 

نظام سلطه در بعد داخلی کشورها نیز به گونه های مختلف عمل می کند. در کشور ما هم از روسپی گری ابزاری ساخته است برای امحای فرهنگ و ملیت از یک سو و مذهب و معنویت از سوی دیگر.

 

خو دادن افراد به مسائل جنسی، دغدغه کردن غرایز برای مردم یک کشور، بی تفاوت کردن آنها به ارزش ها و هنجارها و مقدسات، ضمن آنکه باعث می شود تمام هستی خود را به بیگانگان تقدیم کنند، بازار جدیدی هم برای کالاهای مسموم جنسی آنها فراهم می سازد.

 

فاسد سازی و فاسد نمایی چهره کشورهای اسلامی، از جمله کشور ما، زمینه ساز ورود همه جانبه (سیاسی، فرهنگی و اقتصادی) نظام سلطه خواهد بود.

 

روسپی گری که با مسائلی نظیر بدحجابی، عریان گری، هوس رانی و انتخاب منش های غربی در روابط جنسی همراه است، به از دست دادن، تمام نمادهای دینی و مذهبی مثل حجاب و پذیرش بدون مقاومت سیطره سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیگانگان منجر می شود، به خصوص که هنجار ساختن این پدیده، با رواج موج اباحی گری در سطح جامعه ممکن خواهد بود و در نتیجه، تمام جامعه را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

 

در بسیاری از کشورهای مستقل و صاحب فرهنگ، همواره ترویج پدیده روسپی گری نقطه شروع ورود بیگانگان و مسخ ملی و هویتی بوده است، مانند اسپانیا (آندلس)، ترکیه عثمانی، الجزایر و ایران قبل از انقلاب اسلامی که با رفت و آمد شاهان قاجار و خانواده های آنها به اروپا شروع و با پروژه کشف حجاب رضاخان تشدید و در زمان محمد رضای ملعون به اوج خود رسید.

 

اما با انقلاب اسلامی و احیای مجدد هویت زن مسلمان، موج تباهی فروکش کرد و زنان جامعه اسلامی ما الگوی جدید و اصیل برای زن به جهان ارائه نمودند؛ الگویی که در آن، هویت شخصی و نمود اجتماعی زنان در آن به بهترین شکل نمایش داده شده است؛ الگویی که هم به نجابت، حیا و حجاب می اندیشد و هم نقش های موثری در اجتماع بازی می کند و در عین حال در محدوده خانواده نیز وظایف خود را انجام می دهد.

 

متاسفانه در دهه اخیر، شاهد تلاش های فراوان استکبار جهانی برای انهدام این عظمت ها هستیم، به عنوان مثال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کمیته اصلاحات مجلس نمایندگان امریکا گفت: تلویزیون های ماهواره ای با پخش برنامه های جنسی می توانند حکومت ایران را به سوی فروپاشی سوق دهند.

 

این سخن یکی از صدها اعتراض است که همه روزه در جراید منتشر می شود. فروش یا پخش مجانی سی دی های مبتذل و وارد کردن کالاهای مختلف در همین جهت و به صورت قاچاق، همه و همه بیانگر واقعیت تلخی هستند که در جریان است.

 

منبع: شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، 1385، ص 162

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، علل و عوامل روسپی گری، عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی موثر بر ترویج روسپی گری، نظام سلطه و روسپی گری، شبکه های بین المللی روسپی گری، زنان و دختران روسپی، روسپی گری، استعمار و استثمار جنسی، دین و مذهب و روسپی گری، فحشا، پورنوگرافی، تجارت پورنوگرافی، صنعت پورنوگرافی، سکس، صنعت سکس، تجارت سکس، صنعت فحشا، تجارت فحشا، آموزش سکس، تاثیر روسپی گری بر فرهنگ، انواع روابط جنسی، روسپی گری و فحشا در کشورهای اسلامی، حجاب و بدحجابی، غرب، غرب شناسی، اباحی گری، داستان اسپانیا و آندلس، روسپی گری و فحشا در ترکیه عثمانی، کشور ایران، روسپی گری و فحشا و فساد جنسی در دوران پهلوی و قاجار، خانواده، زن در جامعه اسلامی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، مجلس نمایندگان امریکا، روسپی گری و فحشا و فساد جنسی در رژیم صهیونیستی، حکومت ایران، دشمن شناسی، نفوذ فرهنگی، تهاجم فرهنگی، Prostitution, Sex, Pornography

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

نظرات  (۱)

موفق و سلامت باشید.
پاسخ:
سلام.
خیلی ممنون. لطف دارید.
شما هم موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">