سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

نظام اسلامی و مسئله روسپی گری

پیشگیری از پدیده روسپی گری

تسهیل روابط سالم جنسی

 

لذت جویی جنسی در اسلام مذموم شمرده نشده است؛ بلکه ایجاد روابط جنسی سالم از سنت های پیامبران است. در قبال توصیه به دوری از لهو و لعب به موضوع لذت جنسی توجه ویژه ای شده است. این لذات حلال هم به تقویت رابطه عاطفی با همسر، هم به تعادل روانی و تقویت نشاط در زندگی و هم به کم شدن زمینه گناه می انجامد.

 

عواملی سبب می شود که اسلام به تعدد زوجات و ازدواج موقت نیز در کنار ازدواج دائم به دیده مثبت بنگرد. بسیاری از زنان به دلایلی از جمله افزایش سن، موقعیت های خاص اجتماعی و برخورداری از درآمد کافی، تمایلی به قبول مسئولیت های ناشی از ازدواج دائم و قبول ولایت همسر در مواردی چون کسب اجازه برای ادامه اشتغال و خروج از منزل ندارند. در عین حال زنان مذکور همگی نیازمندی های عاطفی و جنسی و بسیاری از آنان نیازمندی های اقتصادی دارند.

 

از سوی دیگر برخی زنان از ایفای نقش جنسی خود در خانواده به دلیل سرد مزاجی و ... ناتوانند. در نقطه مقابل تحریک پذیری جنسی مرد بیشتر از زن است و به دلیل آنکه کسب معاش  وفعالیت های اجتماعی او را به محیط های مختلفی می کشاند، عدم پاسخگویی جنسی مناسب و وجود تحریک پذیری جنسی می تواند به بروز مفاسد جنسی بیانجامد.

 

تشریع ازدواج موقت و تعدد زوجات علاوه بر آنکه نیازمندی گروه های یاد شده را برطرف می سازد، زمینه ای برای کنترل عرضه  و تقاضای جنسی است. در حقیقت اسلام با تشریع این دو قانون خدمت بزرگی به سلامت اجتماعی، فردی و حتی خانوادگی کرده است؛ به شرط آنکه فرهنگ متناسب با آن در جامعه موجود باشد.

 

صرفا در در کمتر از یک سده گذشته و با نفوذ فرهنگ مسیحی- لیبرالیستی غرب به کشورهای اسلامی است که این دو نهاد به چالش جدی کشیده شده و اقدام به آن حیات خانوادگی را در معرض تزلزل قرار داده است. این در حالی است که در سالیان اخیر تمایل به ایجاد نهادی، شبیه ازدواج موقت، که طی آن دختر و پسر متعهد می شوند در مدت معینی صرفا با یکدیگر در ارتباط باشند، در کشورهایی چون فرانسه و مصر رواج یافته است.

 

متاسفانه مخالفان ازدواج موقت و تعدد زوجات از دو نکته غافل مانده اند: اول آنکه همیشه از دریچه احساسات همسر اول به موضوع نگریسته اند نه از دریچه حل نیازهای زن دوم و سلامت اجتماعی. دوم آن که به فرض آنکه ازدواج موقت و تعدد زوجات مشتمل بر مفسده هم باشد، نباید میان انتخاب فاسد و افسد، فاسدتر (روسپی گری) را برگزید.

 

البته باید توجه نمود که اصرار بر تعدد زوجات و غفلت از فرهنگ سازی مناسب برای آن، خود می تواند به ایجاد زمینه فساد، به ویژه در زن اول که احساس ناامنی روانی و بحران روحی می کند، بیانجامد و او را به فرار از زندگی تشویق نماید.

 

سیاست جنسی اسلام در ایجاد راه های متنوع ارضای تمایلات در صورتی در مسیر صحیحی قرار خواهد گرفت که به موضوع تسهیل ازدواج دائم جوانان و کاهش سن ازدواج نیز در نگاهی هم آهنگ و جامع توجه شود. این مهم آنگاه به واقعیت خواهد پیوست که سیاست گذاران به این باور برسند که مهمترین معضل جامعه در موضوع ازدواج و حل نیازهای جنسی، معضلات فرهنگی است و گمان نکنند که صرفا با تزریق پول و ارائه سهام عدالت، می توانند چنین مشکلات ریشه داری را به سهولت حل کنند.

 

منبع: شفیعی سروستانی، ابراهیم. نظام اسلامی و مسئله روسپی گری. دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، چاپ اول، 1385، ص 106

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، غرب، غرب شناسی، نظام اسلامی و روسپی گری، روسپی گری، فحشا، پورنوگرافی، سکس، روابط جنسی نامشروع، راه های افزایش لذت جنسی، روابط جنسی در اسلام، روابط زناشویی، قاچاق زنان و دختران، سکس کودکان، فیلم های پورنوگرافی، فیلم های سکسی، ازدواج موقت، تعدد زوجات، چند همسری، روش های همسر داری، سردمزاجی و گرم مزاجی جنسی، راه های تحریک جنسی، انواع روش های سکس، نقاط تحریک جنسی زن و مرد، روش های تحریک جنسی زن و مرد، خانواده، فرهنگ مسیحی و سکس و پورنوگرافی، سکس و پورنوگرافی در فرهنگ لیبرالیستی، سکس و پورنوگرافی در کشورهای غربی، سکس و پورنوگرافی در امریکا، سکس و پورنوگرافی در کشورهای اروپایی، لینک مستقیم، آزادی سکس در امریکا و اروپا

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">