سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

غرب شناسی

امریکا شناسی

امریکا از سال 57 تا کنون

سیاست های خصمانه امریکا در برابر ایران

 

انقلاب اسلامی ایران بر اساس آموزه های اصیل دینی و با تدابیر و رهنمود های امام خمینی (ره)، با تبدیل شدن به یک عامل مهم منطقه ای  و با شعار وحدت جهان اسلام و درهم نوردیدن مرزهای جغرافیایی کشورهای مسلمان، راهبردهای امنیتی و منافع منطقه ای امریکا را با شکست رو به رو ساخت.

 

از این زمان به بعد بود که ایالات متحده امریکا، سیاست های خصمانه و مقابله جویانه نسبت به جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت و از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران دریغ نکردند. در ادامه مروری کوتاه بر سیاست های خصمانه امریکا در برابر ایران از 22 بهمن 1357 تا امروز خواهیم داشت.

 

سفارت امریکا مرکز جاسوسی، برای سازماندهی حرکت های تفرقه افکن و تجزیه طلبانه

 

امریکا که تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم شاه و جلوگیری از پیروزی انقلاب به کار بسته بود، با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357، سفارت خود را به پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه بر ضد انقلاب تبدیل کرد، تا بتواند آن بخشی از اقدام هایی را که می توانست در پوشش دیپلماتیک برای شکست یا به انحراف کشاندن نظام نوپای اسلامی انجام دهد به اجرا در آورد.

 

سفارت امریکا با ایجاد شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی در پی آن بود تا با بحران آفرینی، تضعیف نیروهای اصیل انقلاب و جایگاه و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین ایجاد گسست و شکاف میان رهبری و نسل جوان، فعال ترین و انقلابی ترین نیروهای جامعه را از رهبری دور کند تا بتواند با تاثیر بر آنان و نفوذ در ارتش، حرکت انقلابی مردم ایران را آسیب پذیر کند.

 

ترور عناصر فکری نظام در اوایل انقلاب اسلامی

 

از مهمترین حربه های امریکایی ها و بازوهای اجرایی آنها در ایران برای متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی جلوگیری از تکوین گفتمان و نظام فکری اسلام بود. امریکایی ها با ترور نخبگان فکری و فرهنگی جریان ساز اسلامی، به حذف فیزیکی آنها اقدام می نمودند.

 

حمله ناو جنگی امریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس

 

حمله ناو جنگی امریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس، از تلخ ترین وقایع در تاریخ ایران پس از انقلاب از سوی دولت امریکاست؛ واقعه ای مهم که مستکبران جهانی سعی داشتند آن را از اذهان مجامع بین المللی پاک کنند و به ورطه فراموشی بسپارند؛ جنایتی که در 12 تیرماه سال 1367 روی داد و به شهادت 290 مسافر و خدمه این پرواز منجر شد.

 

کمک و تجهیز کردن صدام با سلاح های شیمیایی بر ضد ایران

 

در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران، کشورهای غربی و امریکا از کمک به عراق در این جنگ دریغ نکردند. در تاریخ  7 و 8 تیرماه 1366 هجری شمسی، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب های شیمیایی به مناطق پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند.

 

ترور دانشمندان هسته ای

 

ترور در سازمان های اطلاعاتی و امنیتی وقتی تجویز می شود که دیگر هیچ راهی وجود ندارد و مسئله به بن بست برسد. حامیان تروریست پس از ناتوانی در فشار بر ایران برای جلوگیری از رشد علمی کشور، به ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط گروهک های تروریستی به پشتیبانی و طراحی امریکای جنایت کار دست زدند.

 

ایجاد فتنه و حمایت از فتنه گران

 

از پیروزی انقلاب اسلامی به بعد، امریکا و ایادی آن همواره در ایران به فتنه انگیزی دست زده اند؛ از جمله این فتنه ها، فتنه سال 88 و حمایت آشکار از فتنه گران و حوادث دی ماه سال جاری 1396 است که سعی در به آشوب کشاندن کشور و ضربه زدن به نظام و امنیت کشور را داشتند.

 

تصویب و اعمال تحریم

 

ایران همواره به بهانه های مختلف، مانند حامی تروریسم، نقض کننده حقوق بشر و تخطی از برجام با تحریم هایی فزاینده در امور اقتصادی، نظامی و ... امریکا مواجه بوده است.

 

سخن آخر

 

این موارد تنها مختصری از اقدام ها و سیاست های پلید ایالات متحده امریکا در قبال کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. جمهوری اسلامی ایران نیز با گذشت 40 سال از سرنگونی رژیم طاغوت و با حمایت مردم انقلابی، نه تنها از هدف های خود کوتاه نیامده بلکه مستحکم تر از گذشته، مسیر پیشرفت و توسعه را پیموده و با اتکا به ایمان الهی و پشتوانه عظیم مردمی توانسته است ضمن کنار زدن این موانع، در مسیر تکامل و تحقق اهداف متعالی خویش گام بردارد.

 

نویسنده: علی اصغری

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع مجاز است)

  • ۹۷/۰۱/۰۲
  • سرباز عقل

12 تیرماه سال 1367

22 بهمن 1357

American Science

US policy vs. Iran

اسرافیل

امام خمینی (ره)

امریکا

امریکا از سال 57 تا کنون

امریکا در برابر ایران

امریکا شناسی

انقلاب اسلامی ایران

ایالات متحده امریکا

ایجاد فتنه و حمایت از فتنه گران توسط امریکا

ایران

بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط صدام

ترور دانشمندان هسته ای ایران

ترور عناصر فکری نظام در اوایل انقلاب اسلامی

ترور نخبگان فکری و فرهنگی جریان ساز اسلامی

تروریسم

تصویب و اعمال تحریم های امریکا علیه ایران

جمهوری اسلامی ایران

جنگ تحمیلی

جنگ عراق و ایران

حقوق بشر

حمله ناو جنگی امریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس

راهبردهای امنیتی و منافع منطقه ای امریکا

رهبری

رژیم شاه

رژیم طاغوت

سازمان های اطلاعاتی و امنیتی

سفارت امریکا

سفارت امریکا مرکز جاسوسی

سلاح های شیمیایی

سلاح های شیمیایی صدام علیه ایران

سیاست های خصمانه امریکا در برابر ایران

شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی امریکا

صدام

ضد انقلاب

عراق

فتنه

فتنه سال 88

فتنه گر

ناو جنگی امریکا

هشت سال جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران

هواپیمای مسافربری ایرباس

وحدت جهان اسلام

پیروزی انقلاب اسلامی

کمک و تجهیز کردن صدام با سلاح های شیمیایی بر ضد ایران

گروهک های تروریستی

گفتمان و نظام فکری اسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">