سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

سرباز عقل

مطالبی درباره فلسفه و جامعه شناسی | غرب شناسی | شرق شناسی | اسلام و ایران | رسانه و تکنولوژی | سیر مطالعاتی

مشخصات بلاگ
سرباز عقل

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
«إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. (قرآن کریم. سوره مبارکه رعد آیه 11)

فلسفه حجاب، عفاف و پوشش: آرامش روانی (قسمت دوم- بخش دوم)

 

بنابراین: اولین خاصیت حجاب و عفاف و پوشش برای زنان، خاصیت روانی است. در هر جامعه ای که روابط زن و مرد بر اساس اصول دین مبین اسلام طراحی شده و زنان در خارج از محدوده ازدواج، خودنما و خودآرا نبوده و وسیله تهییج مردان را فراهم نکردند، و مردان نیز در خارج از محدوده ازدواج، دنبال لذت جویی و کام جویی به وسیله چشم و سایر اعضای بدن نبودند، قلب ها و روح ها آرام و سالم می ماند؛ هر جامعه ای که بر عکس این باشد، ناراحتی های اجتماعی و روانی به دنبال دارد.

 

عده ای گمان می کنند که با آزاد گذاردن زن و مرد در مسائل جنسی، نیازهایشان برآورده شده و آرامش می یابند؛ و در حالی که همانطور که پول طلبی، ملک طلبی و جاه طلبی نامحدود است، هر چه به دست آورد، بیشتر آن را می طلبد، غریزه جنسی نیز چنین است؛ و دستورات وارد شده، جهت کنترل این غریزه است که عمل به انها، آرامش های روحی و روانی افراد جامعه را به ارمغان خواهد آورد و زمینه رشد روحی و معنوی انسان را نیز فراهم می کند و تجربه، بهترین دلیل این مطلب است.

 

باید توجه داشت: اسلام نمی گوید غریزه جنسی را سرکوب کن، بلکه می گوید از این راه درست به آن پاسخ بده. راه درست، ازدواج- موقت یا دائم- است، نه بی بند و باری جنسی. برای مثال باید به پخش برخی فیلم ها از صدا و سیما برای جلوگیری از روی آوردن به ماهواره و فیلم های مبتذل سکسی و جنسی و پورنوگرافی اشاره نمود که البته چندان هم در جلوگیری از فساد جوانان موثر نیست. در نهایت اگر آنان را به فساد نکشاند، بی اثر نخواهد بود؛ چرا که غریزه جنسی و طبع تنوع طلب آدمی، با فراهم شدن زمینه ابتذال، شعله ور می شود و کنترل آن اگر سخت نباشد، بی زحمت نیست. چرا که برخی نگاه ها تا ماه ها و بلکه تا سال ها در ذهن انسان می ماند و در هنگام کار و درس و عبادت، مدام در ذهن انسان رژه می رود.

 

منبع: قطبی، هادی. چرا زن شدم؟ پاسخ های کوتا به پرسش های دختران. نشر بهار دلها، چاپ پنجم، 1392، ص 82

 

کلمات کلیدی: اسرافیل، حجاب و عفاف و پوشش، حجاب و عفاف، فلسفه حجاب، حریم زنان و مردان، هیجان ها و التهاب های جنسی، میل و عطش جنسی، غریزه جنسی، اسلام و غریزه جنسی، اسلام، اسلام و میل جنسی، محرم و نامحرم، قرآن کریم، سوره نور، غرب، غرب شناسی، آزادی جنسی، آزادی های جنسی در غرب، سکس، پورنوگرافی، آزادی سکس در اروپا و امریکا، فیلم های سکسی، مجلات پورنوگرافی و سکسی، آموزش سکس و مسائل جنسی، ازدواج موقت، صدا و سیما

 

(کپی برداری از «اسرافیل» فقط با ذکر منبع و لینک مستقیم مجاز است)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">